اعلام وضعیت سفید در چهار شهرستان مازندران

اعلام وضعیت سفید در چهار شهرستان مازندران
استاندار مازندران امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان افزود: شهرستان‌های محمود آباد، کلاردشت، میاندورود و سوادکوه شمالی که وضعیت کرونا در آن‌ها سفید گزارش شده از فردا می‌توانند با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، برنامه‌های مذهبی خود را آغاز کنند.
حسین زادگان با اشاره به اینکه برگزاری مراسم مذهبی تا زمانی که موارد ابتلای جدیدی در این شهرستان‌ها مشاهده نشود بلامانع است افزود: در صورتی که این مبتلایان جدیدی در همین ایام در این شهرستان‌ها مشاهده شوند این شهرستان‌ها از لیست سفید خارج شده و به مانند قبل، هرگونه اجتماع مذهبی در آن‌ها ممنوع می‌شود.
 
* آغاز فعالیت فیزیوتراپیست‌های استان از امروز
حسین زادگان از فعالیت فیزیوتراپیست‌های استان با حفظ پروتکل‌های بهداشتی از امروز خبر داد و گفت: به زودی وبا جلسه‌مشترکی که میان دانشگاه علوم پزشکی مازندران و نظام پزشکی استان برگزار می‌شود برای از سرگیری مجدد فعالیت‌های ضروری و اورژانسی دندانپزشکان با رعایت ملاحظات بهداشتی تصمیم گیری می‌شود.
 
* ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این نشست وضعیت کلی مدیریت کرونا در استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: هم اکنون طرح نشانه یابی با هدف شناسایی و پیگیری روند درمان افراد بهبود یافته و همچنین مکان‌های آلوده در دستور کار است.
دکتر موسوی تاکید کرد: از این پس، حفظ فاصله اجتماعی برای مدیریت کرونا بسیار ضروری است و هرگونه تصور بی خطری در شهرستان‌هایی که سفید ارزیابی شده اند کاملا اشتباه است.
دکتر جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم از کاهش تعداد و شدت بیماری در حوزه این دانشگاه خبر داد و افزود: با بازگشایی مجدد بیمارستان‌ها، بیماران غیر کرونایی و یا دارای بیماری‌های مزمن برای ادامه روند درمان خود می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.
رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان هم از انجام حدود۵۲ هزار بازرسی دو ماه اخیر و همزمان با شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: ۱۲ درصد مشاغل استان با ادامه بیماری کرونا، همچنان تعطیل هستند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha