۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه ساری هزینه شد

۱۵۰ میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه ساری هزینه شد

 احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در بازدید از اجرای طرح توسعه فرودگاه ساری افزود : تاکنون اقدام مناسبی برای توسعه فضای فرودگاهی انجام شد و با تملک زمین برای توسعه باند ، مشکل این زیر ساخت هم رفع می شود.
نماینده عالی دولت در استان مازندران از توسعه باند فرودگاه به عنوان یکی از پروژه های مهم یاد کرد و گفت : با  پیگیری و مذاکرات لازم با  بنیاد مستضعفان برای اختصاص زمین های مورد نظر توافق صورت گرفت.
حسین زادگان افزود :  همچنین  سازمان هواشناسی برای نصب دستگاه " آر.وی.آر " (RVR) هواشناسی نیز موافقت کرد و با نصب و راه اندازی  ای ال اس ، نصب دستگاه هواشناسی نیز در دستور کار قرار می گیرد و با این کار لغو پرواز فرودگاه به دلیل وضعیت بد آب و هوایی کاهش خواهد یافت.
وی با اعلام این که در دو سال اخیر حدود یک سوم به میزان مساحت فرودگاه  دشت ناز ساری افزوده شد ، گفت : طرح توسعه فرودگاه رامسر نیز در دست اجراست و مشکلات فرودگاه نوشهر نیز با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی رفع شد.
استاندار مازندران با تاکید بر این که فرودگاه ساری همه شرایط یک فرودگاه بین المللی به جز راه دسترسی  را داراست ، گفت : اجرای راه دسترسی جواد الائمه (ع) فرودگاه نیز به دلیل تاخیر در اجرا برای مردم آزار دهنده شد ، ولی اجرای آن در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود : این پروژه با ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار فعال است و مشکلات پیش روی این طرح بر طرف شد و پیش بینی می شود در دو سال آینده نیز به بهره برداری برسد.

فرودگاه بین‌المللی دشت ناز ساری در ۱۵ کیلومتری شهر ساری واقع است . این فرودگاه هم اکنون پروازهایی به تهران، مشهد، کیش، شیراز، بندرعباس و چند شهر دیگر ایران دارد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha