بازگرداندن هزینه رزرو تکلیف مجموعه‌های گردشگری است

بازگرداندن هزینه رزرو تکلیف مجموعه‌های گردشگری است

سیف الله فرزانه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : طبق دستورات وزارت میراث فرهنگی و ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا ، تمامی مجموعه های گردشگری موظف هستند هزینه رزرو گردشگران یا آژانس های مسافرتی را بازگردانند.

وی با تاکید بر اینکه آژانس های مسافرتی نیز باید وجه دریافتی گردشگران را عودت دهند ، تاکید کرد : این موضوع نباید از راه شکایت حل شود زیرا برای تمامی تاسیسات گردشگری یک تکلیف قانونی است.

مدیرکل میراث فرهنگی با بیان اینکه مجموع بیعانه رزرو تاسیسات گردشگری در ایام نوروز امسال حدود چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال بود ، گفت : اغلب هزینه های دریافتی تاکنون به مسافران عودت داده شد.

به گفته فرزانه ، بخشی از رزرو مجموعه‌های گردشگری ، اقامتی و تالارهای پذیرایی نیز طبق آخرین گزارش میان مشتری و مجموعه گردشگری با تفاهم ختم یا به صورت تغییر زمان برگزاری مراسم و تغییر نوع بازپرداخت حل و فصل شد.

وی افزود: تا به امروز فقط یک مورد شکایت از آژانس مسافرتی بابت عدم بازپرداخت هزینه گزارش شد که با پیگیری قضایی و اداره کل میراث فرهنگی تمامی پول دریافتی از آژانس اخذ و به مشتری بازگردانده شد.

مدیرکل میراث فرهنگی ممنوعیت و لغو سفر به مازندران را یک اتفاق غیر مترقبه عنوان کرد و گفت: هیچ مجموعه ای برای خدماتی که پرداخت نکرده حق دریافت پول را ندارد و این مسئله برای همه تاسیسات رسمی الزامی است.

مازندران حدود چهار هزار واحد تاسیسات گردشگری دارد که حدود ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم در آن مشغول هستند. ارزش صنعت گردشگری این استان نیز حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تخمین زده می شود.

مازندران یکی از پر ترددترین مقصد گردشگری کشور است و سالانه از حدود ۳۰ میلیون مسافر میزبانی می کند که حدود پنج میلیون نفر فقط در ایام ۱۳ روزه نوروز به این استان سفر می کنند.

شیوع ویروس کروان که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته همزمان با کشور وارد مازندران شد ، تمکامی فعالیت های گردشگری استان را به تعطیلی کشاند.

شیوع این ویروس با وجود اینکه در هفته های اخیر به واسطه طرح فاصله گذاری اجتماعی روند کاهشی گرفت ، اما در حال حاضر حدود ۳۷۰ بیمار مشکوک همچنان در بیمارستان های مازندران تحت مراقبت قرار دارند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha