شناسایی ۳۸۰۰ تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران

شناسایی ۳۸۰۰ تغییر کاربری غیرمجاز در مازندران

 معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۳ هزار و ۸۴۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به مساحت ۱۲۶ هکتار در سال 98 شناسایی شد که این روند در مقایسه با سال ۹۷ با ۱۳ درصد رشد همراه بوده است.
هادیان با بیان اینکه اقداماتی نظیر پی‌کنی، فنس و دیوارکشی، احداث بنا و محوطه‌سازی، برداشت یا اضافه کردن شن و ماسه و خاک از عمده‌ترین مصادیق تغییر کاربری اراضی کاربری غیرمجاز هستند، افزود: به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون مذکور و در مواردی که به استناد ماده ۳ قانون اعلام جرم شد، با هماهنگی مراجع قضایی و انتظامی اقدامات قانونی و موثر در راستای صیانت از اراضی کشاورزی و تداوم تولیدات این بخش انجام شد.

او گفت: همچنین ‌هزار و ۱۸۸ مورد قلع و قمع و ۴۹ مورد نیز به‌صورت داوطلبانه توسط مالکان اجرا و مصادیق تغییرکاربری جمع‌آوری شد.
معاون امور اراضی جهاد کشاورزی مازندران افزود: همچنین در اجرای ماده ۳ قانون مذکور نیز تعداد ۱۸۲ مورد از آرای قطعی به مساحت ۱۱.۳ هکتار حکم قلع و قم اجرا و مجموعاً بالغ بر ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی با اقدامات امور اراضی استان و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه آزاد سازی به چرخه تولید برگشت.
هادیان گفت: همچنین در اجرای قانون حل مشکل اراضی بایر به تعداد ۲۰۰ نفر از مالکانی که اراضی کشاورزی خود را در مساحت ۲۰۰ هکتار بلاکشت قرار داده بودند، اخطار کشت ابلاغ شد تا هر چه سریع‌تر زمین‌ها را به زیر کشت قرار دهند.
معاون امور اراضی استان به شهروندان توصیه کرد قبل از صدور پروانه ساختمانی یا نصب امتیاز برق، گاز، آب و تلفن از مدیریت‌های جهاد کشاورزی استعلام کرده تا نظریه کمیسیون تبصره ۱ ماده ۱ و یا در خصوص طرح‌های تولیدات کشاورزی، دامی و شیلاتی، صنایع تبدیلی و غذایی موافقت سازمان جهاد کشاورزی استان را اخذ و در صورت موافقت اقدامات لازم انجام شود. 

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha