کشیک پایگاه‌های انتقال خون طی ماه رمضان در شهرهای مازندران

کشیک پایگاه‌های انتقال خون طی ماه رمضان در شهرهای مازندران

اسماعیل پوریانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان ساری، اظهار کرد: از زمانی‌که بحث ویروس کرونا مطرح شد با توجه به بحث قرنطینه خانگی ذخایر خونی استان کاهش یافت که در این زمینه بر حضور مستمر اهداکنندگان تأکید شد.

وی افزود: طی این مدت با حضور اهداکنندگان وضعیت ذخایر خونی بهتر شد ولی همچنان کاهش وجود دارد که تأکید بر حضور پررنگ و مستمر اهداکنندگان است.

مدیرکل انتقال خون مازندران اضافه کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان به‌دلیل روزه‌داری شرایط برای اهدای خون به صبح‌ها و بعد از افطار موکول می‌شود، در این زمینه ساعت فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در استان اعلام می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: از روز شنبه ۶ اردیبهشت ماه سال ۹۹ مصادف با اولین روز ماه مبارک رمضان مرکز انتقال خون ساری از ۸ صبح تا ساعت ۱۳ و بعد از اذان مغرب از ساعت ۲۱ تا ۰۰:۳۰ بامداد آماده پذیرش داوطلبان اهدای خون است.

پوریانی ادامه داد: دیگر مراکز جامع اهدای خون از جمله مراکز انتقال خون شهرستان‌های آمل، بابل از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ و شب از ساعت ۲۱ تا ۰۰:۳۰ بامداد و مرکز تنکابن  نیز علاوه بر صبح از ساعت ۲۱ تا ۲۴ فعال هستند.

وی یادآور شد: فعالیت مرکز بهشهر شب‌ها از ساعت ۲۱ تا ۰۰:۳۰ بامداد و مرکز جویبار شنبه تا پنج شنبه از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۳:۳۰ و مرکز گلوگاه  نیز چهارشنبه  هر هفته از ساعت ۲۱:۱۵ تا ۲۳:۳۰ خواهد بود.

مدیرکل انتقال خون مازندران با بیان اینکه مرکز انتقال خون قائم‌شهر بعد از افطار از ساعت ۲۱ تا ۲۴ و مرکز چالوس از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ و مرکز نور نیز روزهای یک‌شنبه و سه‌شنبه در همین ساعت میزبان داوطلبان و اهداکنندگان خون است.

این مسؤول اضافه کرد: همچنین مرکز انتقال خون رامسر از شنبه تا پنج‌شنبه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ فعال است.

پوریانی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که شیوع ویروس کرونا میزان مراجعه‌کنندگان را برای اهدای خون کاهش داده است، شروع ماه مبارک رمضان نیز موجب کندی روند اهدای خون و کاهش ذخایر خون در استان می‌شود این در حالی است که نیاز به خون و فرآورده‌های خونی یک فرایند همیشگی و  روزانه بوده و مدت زمان نگهداری آن محدود است.

وی اظهار کرد: درخواست ما از مردم نوع‌دوست مازندران که شرایط اهدای خون را دارند این است، با رعایت مسائل بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ماه مبارک رمضان در مراکز انتقال خون حضور پیدا کنند و همانند گذشته در حفظ و تامین ذخایر خون مورد نیاز بیماران استان در کنار ما باشند.

مدیرکل انتقال خون مازندران در پایان گفت: همچنین به‌منظور جلوگیری از اتلاف وقت داوطلبان اهدای خون، امکان اخذ نوبت اهدای خون از طریق سامانه Nobatdehi.ibto.ir فراهم است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha