اجرای طرح «مدافعین افتخاری سلامت» در مازندران

اجرای طرح «مدافعین افتخاری سلامت» در مازندران

مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران به فعالیت‌های شایسته تقدیر خادمیاران رضوی استان مازندران در جبهه مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: تاکید و درخواست ما از خادمان افتخاری حضرت رضا (ع) ادامه خدمت رسانی به کادر درمان، بیماران کرونایی ونیازمندان با پیوستن به پویش «مدافعین افتخاری سلامت» است.
سهیل صالحی ضمن تحسین خادمیاران رضوی استان مازندران برای اجرای اقدامات مختلف از تولید و توزیع اقلام بهداشتی تا توزیع غذای تبرک رضوی در بین کادر درمانی و بیماران مبتلا به کرونا، افزود: خادمین افتخاری حضرت رضا (ع) در جبهه مبارزه با کرونا همانند دیگر عرصه‌های محرومیت زدایی و کمک به نیازمندان با قوت ورود پیداکردند و منشاء برکات زیادی در بخش کمک به کادر پزشکی و پرستاری و بهبود بیماران کرونا بودند.
او با بیان اینکه خادمیاران رضوی این ایام ابتکارات خلاقانه‌ای در مهار و کنترل کرونا داشتند، افزود: این افراد  از آغازین روز‌های اطلاع رسانی درخصوص شیوع کرونا با تأسی به سیره امام مهربانی‌ها حضرت ثامن الحجج (ع) بیش از گذشته به یاری نیازمندان و اقشار محروم شتافته و با مشارکت در فعالیت‌های عام المنفعه، خدمات موثری به هم وطنان خویش کردند.

مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در مازندران به اجرای طرح کشوری «مدافعین افتخاری سلامت» از سوی آستان قدس رضوی اشاره کرد وگفت : خادمیاران رضوی می‌توانند با مراجعه به سامانه خادمیاری و انتخاب مصادیق خدمات فردی و گروهی و ثبت فعالیت در این عرصه به کادر درمان، بیماران کرونایی، خانواده‌های اموات کرونایی، اقشار آسیب دیده از کرونا، تشویق مردم به ماندن خانه نشینی و رعایت نکات بهداشت فردی و اجتماعی و... زمینه ساز قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس باشند.
به گفته صالحی این طرح با ۶ عنوان خدمتی، در موضوعات همیاران سلامت (خدمت به بیماران، خدمت به سالمندان و افرادی که امکان خروج از منزل را ندارند)، همیاران تولید (تولید البسه و ماسک)، صدای سلامت (پاسخگویی تخصصی ویژه خادمیاران حوزه سلامت)، خادمان مدافع سلامت (خدمت به کادر درمانی)، خادم اطلاع‌رسانی و آموزش‌های حوزه سلامت (انجام برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و اطلاع‌رسانی به عموم مردم در خصوص رعایت نکات بهداشتی) و همیاری مالی کمک‌های نقدی خادمیاران با تأمین هزینه‌های دارویی، بهداشتی، درمانی درحال اجرا است.
او با بیان اینکه برای انتخاب مصداق‌ها در این طرح محدودیت تعداد در نظر گرفته نشده است، افزود: خادمیاران رضوی استان که تاکنون در پیشگیری و مقابله با این ویروس، کمک به نیازمندان وضدعفونی شهر‌ها و روستا‌ها و منازل محرومین و بیماران .، خوش درخشیدند با مشارکت در این طرح و پیوستن به مدافعین افتخاری سلامت به فعالیت‌های پیشگیرانه خود در جبهه مقابله با کرونا تداوم ببخشند.
مسئول جشنواره خدمت دفترنمایندگی آستان قدس رضوی استان مازندران ضمن یادآوری که خادمیاران رضوی می‌توانند با مراجعه به سامانه خادمیاری به آدرس https://khademyar.razavi.ir/ در این پویش شرکت کنند، تاکید کرد: خادمیاران همچنین با ثبت الگو‌های خلاقانه و عملی در بحث جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا، برای جشنواره خدمت نیز خوراک داشته باشند.

اخبار مرتبط

دیدار و گفتگو با خانواده شهید مدافع سلامت کربلایی_جواد_جلالی‌نیا

کانون‌ های خدمت رضوی در خدمت محرومان مازندران

تعیین وضعیت بیش از ۴ هزار خادمیار رضوی مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha