عضویت ۱۷ هزار معلم مازندرانی در سامانه شاد

عضویت ۱۷ هزار معلم مازندرانی در سامانه شاد

علیرضا سعدی پور روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عضویت در سامانه شاد برای همه معلمان یک تکلیف آئین نامه ای است و این سامانه تنها مرجع رسمی تدریس آموزگاران می باشد. 

وی با اشاره به اینکه حدود ۷۰ درصد معلمان مازندران وارد این سامانه شدند، افزود: در مقطع ابتدایی تقریبا تمامی آموزگاران اکنون از طریق سامانه شاد تدریس می کنند یا اینکه درحال گذران مراحل مقدماتی فعالیت در این سامانه هستند. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین به باقی معلمان اشاره کرد و گفت: به دلیل اینکه بخش متوسطه دوم سامانه شاد تازه راه اندازی شده است ، معلمان متوسطه نیز رفته رفته در حال پیوستن به آن هستند. 

پوشش ۱۰۰ درصدی آموزش در فضای مجازی مازندران

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران پوشش تحصیلی برای دانش آموزان استان در فضای مجازی را تقریبا نزدیک به ۱۰۰ درصد اعلام کرد و گفت: البته ممکن است به تعداد انگشت شمار نیز دانش آموزانی باشند که موفق به تداوم تحصیل نشدند. 

سعدی پور با اشاره به اینکه تاکنون هیچ گزارشی از سوی والدین و خانواده ها در باره توقف تحصیلی دانش آموزان به دست ما نرسیده ، افزود: در صورت وجود چنین دانش آموزانی عمدتا باید در مناطق دور افتاده و روستایی باشند که از مردم ، والدین و یا شوراها و دهیاران روستا می خواهیم که شرایط این دانش آموزان را به آموزش و پرورش شهرستان گزارش کنند. 

وی تاکید کرد که ادارات آموزش و پرورش شهرستان و مناطق مازندران حق ندارند حتی یک دانش آموز را از تحصیل جا بگذارند و در صورت دریافت چنین گزارشی از مدیران مربوطه توضیح خواسته می شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: همه مسئولان آموزشی استان باید شرایط کرونایی را به عنوان یک فرصت نگاه کرده و در جهت ارتقای قابلیت آموزش در فضای دیگر انعطاف پذیری از خود باشند. 

ویروس کرونا که از نخستین روزهای اسفند ۱۳۹۸ وارد استان مازندران شد منجر به تعطیلی فضای آموزشی استان گردید و کوچ اجباری تعلیم و تربیت را به فضای مجازی رقم زد. 

این ویروس در حال حاضر نیز بر استان مازندران سایه افکنده و هنوز نیز حدود ۵۰۰ بیمار مشکوک مبتلا به ویروس کرونادر بیمارستان های مازندران بستری هستند. 

اخبار مرتبط

معرفی ۱.۵ برابر سهمیه مازندران برای مصاحبه به دانشگاه فرهنگیان

تلاش برای استفاده از خرد جمعی در آموزش و پرورش

راه اندازی مرکز نیکوکاری مداد رنگی در مدارس مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha