بابلی‌ها ۴۲ میلیارد ریال به مراکز درمانی کمک کردند

بابلی‌ها ۴۲ میلیارد ریال به مراکز درمانی کمک کردند

دکتر علی شافی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که ستاد مردمی در آغازین روزهای بستری شدن بیماران کرونایی در بیمارستان های بابل تشکیل شد ، افزود : این ستاد با کمک مردم و خیرین تاثیرگذارترین تجهیزات روز دنیا از مقدماتی تا پیشرفته مانند ونتیلاتور ثابت و سیار، بای‌پپ‌های نازال فلو و دیگر موارد را تهیه و تحویل بیمارستان‌های شهرستان کرد به طوری که بابل زبانزد همگان در استان و کشور شده است.

وی اظهار داشت : همچنین  تهیه ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی‌کننده و لباس‌های یک‌بار مصرف با بالاترین کیفیت و کم‌ترین قیمت به کادر بهداشتی و درمانی  بر اساس نیازسنجی میدانی و استفاده از مشاوران حرفه‌ای انجام شده است.

او افزود : این ستاد توانسته در کوچه پس‌ کوچه‌های شهر و روستا به همراه پزشکان خانواده و کادر بهداشتی و درمانی بیماران کرونایی را شناسایی کند و پس از آن هم با قرنطینه این بیماران ، داروهای مورد نیاز را به همراه تجهیزات و مواد بهداشتی ، مواد پروتئینی مانند گوشت، مرغ، تخم مرغ، ماهی ، آجیل، خشکبار و میوه‌جات، جهت تغذیه این بیماران ، بیماران بستری در بیمارستان ها و همچنین کادر درمانی تامین کند.

شافی گفت: همچنین مرکز معلولین نوشیروانی و شفیع‌زاده بابل، اورژانس ۱۱۵، زندان شهر،خانه سالمندان، خانه‌ها و مراکز بهداشت شهر و روستا، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزی‌کلا،  نیروی انتظامی مستقر در مبادی ورودی و خروجی شهر، آرامستان‌های شهربابل نیز از کمک های مردمی و خیرین بهره مند شدند.

ستاد مردمی مبارزه با کرونا شهرستان بابل با حضور خیرین و نیکوکارانی چون صمد میناگر، دکتر علی شافی، دکتر مهرداد ساروی، محمدتقی کرباسی و علی داودی تشکیل شد و تاکنون از کمک های مردم و خیرین بابل، بابلی های مقیم پایتخت و خارج از کشور برای شکست ویروس کرونا در شهرستان کمک شده است.

زنگ خطر ورود بیماری کرونا به مازندران ۳۰ بهمن سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار مشکوک در بابل نواخته شد. بیماران شناسایی شده افرادی بودند که همزمان با شیوع کرونا در قم به آن شهرستان سفر داشتند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی بابل که به صورت مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت دارد ، تاکنون بیش از  ۱۵ هزار بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم حاد تنفسی به مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه مراجعه کردند که توسط پرسنل درمانی مورد رسیدگی قرار گرفتند و بیشتر این افراد نیاز به بستری نداشتند.

 همچنین بیش از یکهزار و ۷۰۰ بیمار مشکوک و قطعی مبتلا به کرونا هم که در این مدت در بیمارستان های شهرستان بستری بودند و تحت مراقبت های ویژه قرار گرفتند، بهبود یافته و ترخیص شدند.

هم اکنون طبق آخرین آمار بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی  به ۱۸۰ نفر کاهش یافت.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل دارای شش بخش و هفت شهر است.

دانشگاه علوم پزشکی بابل مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران، هفت بیمارستان آموزشی درمانی شامل بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر را زیر پوشش دارد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha