میزان مبتلایان به کرونا در مازندران رو به کاهش است

میزان مبتلایان به کرونا در مازندران رو به کاهش است

دکتر مجتبی بلباسی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در چند روز گذشته هنوز فوتی‌های ناشی از کرونا در مازندران ثابت مانده و روند کاهشی نداشت، اظهار کرد: ویروس کرونا برای خیلی از محافل علمی ناشناخته است بنابراین باید جانب احتیاط و مراقب‌های بهداشتی را رعایت کرد.

وی با بیان اینکه معاونت سلامت زیستی سپاه کربلا با کمک کادر درمانی، خدماتی و مدیریتی در بیمارستان ۶۴ تختخوابه ولایت ساری و ۱۴ درمانگاه کوچک و بزرگ سراسر استان در این شرایط کرونایی در خدمت مردم بود، تصریح کرد: تا به امروز ۲۱ هزار نفر به مراکز درمانی سپاه مراجعه کردند که بالغ بر ۱۹۵ بیمار کرونایی بستری و به مرور زمان مرخص شدند اما از  این میان چهار بیمار هم فوت شدند.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران از فعال کردن ۲۵ تیم بهداشت و روان در استان خبر داد و گفت: تقریبا ۵۰ روز کرونایی که در خدمت مردم و بسیجیان بودیم، خدمات مشاوره‌ای در بحران کرونا را با کمک بسیج خواهران و معاونت خانواده نواحی برای آن دسته از خانواده‌هایی که بیماران کرونایی داشتند و یا از خانواده‌های متوفی بودند، فراهم کردیم.

دکتر بلباسی ادامه داد:‌ روش کنترل استرس در مواجه با بیمار کرونایی، دفع عوارض جسمی و روحی ناشی از کرونا، مدیریت ترس در خانواده‌هایی که بیماران کرونایی دارند، به کمک روانشناسان مراکز درمانی و مراکز شمیم در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه ۸۵ درصد مردم مازندران غربالگری کرونا شدند، افزود: ۳۰ تیم غربالگر اعم از پزشک، پرستار و مراقب بهداشتی در حوزه غربالگری پایوران و بازنشستگان نیروهای مسلح عضو سپاه هم راه اندازی شده بود و کار غربالگری در این سطح انجام شد.

معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا مازندران یادآور شد:‌ اقلام بهداشتی به‌صورت انفرادی و اجتماعی بین کادر درمانی توزیع شد و امروز کادر درمانی در داشتن تجهیزات پزشکی به ثبات رسید.

دکتر بلباسی با اشاره طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند خاطرنشان کرد:‌ مهم این است که مردم دانش لازم برای مقابله با کرونا را داشته باشد و و این دانش را افزایش داده تا با رعایت بیشتر بهداشت فردی در مراودات اجتماعی و به کارگیری توصیه‌های بهداشتی کمترین آسیب را ببینند.

وی گفت: خانه برای آن دسته از کسانی که هنوز راه مقابله با کرونا را نمی‌دانند و کمتر به نکات بهداشتی توجه می‌کنند، امن‌ترین جا است چراکه واکسن این ویروس هنوز ساخته نشده و این عده هم با بیرون رفتن باعث انتقال ویروس به خانه می‌شوند.

اخبار مرتبط

وزیر علوم درگذشت نخبه‌ علمی کشور را تسلیت گفت

۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می‌کنند

بهره‌مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی

0 نظر

ارسال نظر

capcha