فعالیت 36 گروه جهادی برای مقابله با کرونا

فعالیت 36 گروه جهادی برای مقابله با کرونا

سیدامیر سادات‌کرمی در گفت‌وگو با خبرنگاز فارس در شهرستان ساری اظهار کرد: در کل استان مازندران ۳۶ گروه جهادی فعال برای مقابله با ویروس کرونا فعالیت می‌کنند که  این گروه  حدود هزار و ۶۸ نفر از افراد دانشگاهی و افراد محلات مختلف را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه از کل گروه‌های جهادی نزدیک به هزار و ۱۰۰ نفر افراد دانشجو هستند، افزود: این دانشجویان در رشته‌های مختلف پزشکی، فنی و غیره برای مقابله با ویروس کرونا در مازندران فعالیت دارند.
مسؤول بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۲۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی تولید و در بین مردم  توزیع شده است، خاطرنشان کرد: این محلول برای ضدعفونی کردن محیط هم مورد استفاده قرار گرفته است.
سادات‌کرمی خاطرنشان کرد: ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده دست هم توسط گروه‌های دانشگاه علوم پزشکی مازندران تهیه شده و در اختیار بیمارستان‌ها قرار گرفت.
وی افزود: استان مازندران جزو استان‌هایی بوده که در حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده بی‌نیاز بوده است  و بسیج دانشجویی استان هم توانسته بخش عمده‌ای از نیازهای این استان را با همت بسیج جامعه زنان محلات و بسیج نواحی محلات تامین کند.
مسؤول بسیج دانشجویی مازندران ادامه داد: تا به امروز توانستیم ۲۶۰ هزار ماسک با نوع N95 و سه لایه در این استان تولید کنیم.
سادات کرمی بیان کرد: تولید ۶ هزار و ۳۰۰ گان پزشکی، هزار کلاه بهداشتی، هزار دستکش یکبار مصرف، ۳ هزار شیلد محافظ صورت، ۳ هزار پاپوش، ۶ هزار آستین یکبار مصرف در تنکابن نیز از دیگر اقدامات قرارگاه مبارزه با کرونای بسیج دانشجویی استان بوده است.
وی با اشاره به اینکه ۵ هزار بسته بهداشتی تا به امروز در بین مردم توزیع شده است، تاکید کرد: ۳۰۶ بسته معیشتی در بین اقشار نیازمند در شب نیمه شعبان توزیع شد.
مسؤول بسیج دانشجویی مازندران با اشاره به اینکه امشب ۳ هزار و ۶۰۰ بسته شب عیدی در بیمارستان‌ها توزیع خواهد شد، افزود: این بسته شب عیدی شامل یک شاخه گل  و آب میوه طبیعی است که  بین بیماران کرونایی و مدافعان سلامت توزیع می‌شود و به انضمام آن ۹۱ نفر از بچه‌های علوم پزشکی ما هم برای کمک به کادر درمان پیوستند.
سادات کرمی در پایان ضمن تشکر از گروه‌های جهادی استان مازندران یادآور شد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر چه به جوانان اعتماد کنیم و حداقل امکانات را در اختیارشان قرار دهیم در همه زمینه‌ها موفق خواهیم شد که این جهاد در بین مردم نمونه مصداقی از سخنان ایشان است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha