کاهش ۷۵ درصدی تردد‌ها در جاده‌های مازندران

کاهش ۷۵ درصدی تردد‌ها در جاده‌های مازندران

به گزارش خبرنگار مازند روز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان  ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در مازندران، گفت: با توجه به تعطیلات نوروزی، ضمن تاکید بر ارتقاء امنیت عمومی، اقدامات گسترده‌ای برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در دستورکار، یگان‌های اجرایی و فرماندهان انتظامی شهرستان‌ها قرار گرفت.

او از کاهش ۷۵ درصدی تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی استان خبر داد و گفت:  طی این مدت شاهد کاهش ۳۹ درصدی مجروحان و ۴۴ درصدی کشته شدگان ناشی از حوادث رانندگی در استان بودیم، ضمن این که آمار تصادفات استان نیز با کاهش ۷۵ درصدی رو به رو بوده است.

سردار میرفیضی گفت: در اجرای این طرح ضمن کنترل تردد‌ها در ایام تعطیلات نوروزی و با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی با استقرار پلیس در ۷۰ نقطه ورودی و خروجی استان شامل ۶۴ نقطه شهری و ۶ نقطه جاده‌ای در استان شاهد کاهش ۵۸ درصدی تردد‌ها در کل استان در مقایسه با مدت مشابه پارسال بوده ایم.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی ضمن انجام تست تب سنجی از سوی کادر درمانی فرماندهی انتظامی استان در محور‌های ورودی تاکنون ۱۷۷ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی شهر‌های استان کنترل شدند که از این تعداد از ورود ۸۰ هزار دستگاه خودرو در مبادی ورودی استان و شهرستان‌های استان جلوگیری شد.

سردار میرفیضی از صدور ۱۶۲۱ برگ جریمه ۵۰۰ هزارتومانی برای رانندگان متخلف در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی پلیس راه و راهور استان خبر داد و گفت: در این مدت ۲۹۹ خودرو که رانندگان آن‌ها با وجود تذکر و جریمه اصرار به تردد در شهر‌های غیر محل سکونت خود داشتند به مدت یک ماه توقیف و راهی توفقگاه شدند.

او نظارت و کنترل بر واحد‌های صنفی و مبارزه با احتکار و قاچاق کالا‌های سلامت محور را از دیگر ماموریت‌های پلیس در این مدت عنوان کرد و افزود: در این مدت ۱۴۱ تیم نظارتی متشکل از ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی، ماموران اداره صمت و کارشناسان مراکز بهداشت استان و شهرستان‌های از ۶ هزار و ۱۶۹ واحد صنفی، مراکز اقامتی و پذیرایی و ویلا‌های استیجاری در استان بازدید کردند.

فرمانده انتظامی مازندران از پلمب ۲ هزار و ۵۹۲ واحد صنفی و ۲۴۰ واحد اقامتی و پذیرایی و ویلا‌های استیجاری در اجرای این طرح خبر داد و گفت: برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا از طریق واحد‌های صنفی در مجموع ۳۶۲ جلسه آموزشی با حضور اصناف و کارشناسان مراکز بهداشت در استان برگزار شد.

سردار میرفیضی با اشاره به عزم جدی پلیس در مبارزه با احتکار و قاچاق کالا‌های سلامت محور و مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده در استان از کشف بیش ۶۵۰ هزار عدد لوازم بهداشتی شامل انواع ماسک و دستکش و بیش از ۲۱ هزار لیتر الکل و انواع مواد ضد عفونی کننده در استان خبر داد.

او افزود: در این راستا ۳۵ محتکر و قاچاق کننده اقلام بهداشتی و مواد ضد عفونی کننده در استان دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

سردارمیرفیضی با اشاره به اثرات منفی شایعات بر امنیت روحی و روانی مردم از شناسایی و دستگیری ۵۵ نفر از عاملان تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی با موضوع بیماری کرونا در استان خبر داد.

فرمانده انتظامی مازندران نقش اقدامات فرهنگی را در پیشگیری از بیماری کرونا نقشی اثر گذار دانست و گفت: پلیس ضمن تولید محتوا در حوزه فضای مجازی، تولید اخبار و ارائه هشدار و توصیه‌های پلیسی در رسانه‌های گروهی و صدا و سیما گام‌های موثری برداشته ضمن این که ۴۳۵ عنوان محتوا در حوزه فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

سردارمیرفیضی از ارائه خدمات مشاوره‌ای و مددکاری برای کاهش استرس ناشی از بیماری کرونا در بین شهروندان خبرداد و افزود: در دو حوزه مرکز مشاوره آرامش و دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها به بیش از ۳۳۰ نفر از شهروندان خدمات مشاوره‌ای ارائه شده است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha