خدمات ارتباطات در روستا‌های مازندران

خدمات ارتباطات در روستا‌های مازندران

به گزارش مازند روز به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با اشاره به اینکه پوشش نامناسب تلفن همراه در روستا‌های بالادست و کوهستانی یکی از مشکلات این حوزه شناسایی شده گفت : به منظور ارائه تکنولوژی نسل جدید به روستا‌های مازندران ، برای امسال در استان 530 کیلومتر فیبر نوری در روستا‌های بالادست مازندران در دست اجراست.

مرتضی کبیری با بیان اینکه برای حل این مشکل هزار و 793 سایت نسل دو ، هزار و 763 سایت نسل سوم و هزار و 424 سایت نسل چهارم در شهر‌ها و روستا‌های مازندران نصب شده است ، نصب سایت‌های جدید تلفن همراه در مناطق روستایی در قالب طرح USO را از مهمترین اقدامات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان برشمرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران همچنین افزود : پارسال با راه اندازی 11سایت در مناطق روستایی استان که از خدمات مناسب ارتباطی برخوردار نبودند کیفیت ارائه سرویس 30 روستا بهینه سازی شده است.

کبیری با اشاره به اینکه 58 شهر استان از پوشش 4G (فورجی) برخوردار هستند و تمام روستا‌های استان نیز حداقل دارای یک خط ارتباطی هستند ، ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را 147درصد اعلام و خاطرنشان کرد: از مجموع هفت میلیون و 255 هزار سیم کارت ارائه شده به مشترکان بیش از چهار میلیون و 846 هزار سیم کارت در سطح استان فعال است.

به گفته وی؛ ضریب استفاده از اینترنت نیز در خانوار‌های مازندرانی 1.6درصد نسبت به میانگین کشوری بیشتر است.

اخبار مرتبط

آلودگی روستاهای مازندران حرکت کاهشی کرونا را کند کرد

بارش‌های مستمر و تکرار رانش در روستاهای مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha