۵۰۰۰ سایت مخابراتی در مازندران راه اندازی شده است

۵۰۰۰ سایت مخابراتی در مازندران راه اندازی شده است

مرتضی کبیری در گفتگو با خبرنگار بازار درباره ایجاد فیبر نوری در استان مازندران اظهار کرد: تاکنون دو محور ارتباطی استان به فیبر نوروزی متصل شده است و دو مسیر دیگر نیز جزو برنامه قرار دارد.

وی با بیان اینکه تاکنون دو مسیر از اولویت اول به فیبر نوروزی متصل شدند، افزود: دو محور در شهرستان های ساری و آمل نیز به فیبر نوری وصل می شوند.

وی با اشاره به اینکه مازندران از نظر زیرساختی جزو استان های برتر کشور به شمار می رود، افزود: در مجموع بیش از ۵۰۰ کیلومتر از مناطق روستایی استان نیز به فیبر نوری متصل شده است.

کبیری، ضریب نفوذ تلفن اینترنت در استان را بیش از ۸۸ درصد بیان کرد و با اشاره به وجود حدود سه میلیون مشترک اینترنت در استان افزود: سال قبل ۱۱ سایت جدید در مناطق روستایی استان ایجاد شده است.

مدیرکل ارتباطات مازندران با عنوان اینکه امسال ۲۵ سایت جدید مخابراتی در استان ایجاد می شود، تصریح کرد: در مجموع حدود پنج هزار سایت مخابراتی در استان احداث شده است که از این میزان هزار و ۴۲۴ سایت نسل چهارم است.

وی ادامه داد: هزار و ۷۶۳ سایت نسل سه و هزار و ۷۹۰ سایت نسل دو نیز برای ارتقای کیفیت مخابراتی در استان راه اندازی شده است.

اخبار مرتبط

دستگیری سارق سیم برق و کابل مخابرات در بابل

سرقت کابل‌های مخابراتی طی ماه‌های اخیر 4 برابر شد

۳۰۰ سایت تلفن همراه در مازندران نصب می شود

0 نظر

ارسال نظر

capcha