سه هفته خانه‌نشینی کرونا را از پای در می‌آورد

سه هفته خانه‌نشینی کرونا را از پای در می‌آورد

پروفسور قاسم نجف پور استاد تمام رشته بیوتکنولوژی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل که از سال ۹۷ اولین کرسی استاد ممتازی دانشگاههای شمال کشور را از آن خود کرد این روزها به مدت سه الی چهار هفته بدلیل ابتلای مشکوک همسرش به ویروس کرونا خانه نشین شد و اینگونه بدلیل قرنطینه شدن به مدت حدود چهار هفته توانست با این ویروس مبارزه و در نهایت پیروز شود.

این استاد برجسته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ویروس کرونا به سادگی از میزبانی به میزبانی دیگر منتقل می شود که ایده آل ترین میزبان برای این ویروس انسان می باشد و اگر همه مردم همکاری کنند و به مدت سه هفته به طور کامل قرنطینه باشند و در خانه ها بمانند حلقه انتقال این ویروس در جامعه قطع  و مردم کرونا را شکست می دهند.

وی افزود: این ویروس چون حاوی اطلاعات ژنتیکی خاصی است کلیه متابولیزم بدن انسان را مختل می کند و وقتی به اوج انفجار برسد سیستم ایمنی بدن و گلبولهای سفید را هدف قرار داده و بسیار خطرناک است.

وی اظهار داشت: مردم علاوه بر قرنطینه باید بهداشت فردی و  ضدعفونی محیط اطراف را جدی بگیرند که این روش کمک شایانی در نابودی کرونا می تواند داشته باشد.

مسئول مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل ادامه داد: سهم دانشگاهیان در تولید مواد ضد عفونی کننده از جمله الکل بسیار حائز اهمیت است که معاونت پژوهشی دانشگاه نوشیروانی بابل با استفاده از امکانات موجود در مرکز تحقیقات بیوتکنولوژی این دانشگاه و با استفاده از برج جداسازی موجود در دانشگاه مازندران دست به تولید الکل ۷۰ درصد برای مصارف بیمارستانی زدند و این روند ادامه دارد و در این تولید ارگانیزم های تثبیت شده بروش آنتگراسیون فرایندی انجام خواهد شد.

وی گفت: شرایط بسیار بحرانی است و بر ما واجب است نکات ایمنی و بهداشت عمومی و تداوم ضد عفونی محیط که موجب قطع حلقه انتقال می شود رعایت کنیم  تا شیوع پیک آن روند کاهشی را طی کند.

پروفسور نجف پور که پرستاری همسر کرونایی خود را برعهده داشت؛ بیان کرد: تجربه سرپرستی من نشان داد که نوشیدنی و آب درمانی ، تزریق به موقع سرم و حفظ شرایط پایدار بیمار از یک طرف و پاشویی و پایین نگهداشتن دمای بدن بیمار در حد نرمال کمک فراوانی برای شکست این ویروس در فرد مبتلا دارد.

شهرستان بابل دروازه ورودی بیماری کرونا به مازندران بود و با شناسایی ۲ شهروندی که به قم سفر داشتند و قرنطینه کردن آنها در بیمارستان ، شیپور ورود کرونا به مازندران را به صدا در آوردند.

در جدید ترین گزارش ارائه شده از سوی فرماندار بابل، هم اکنون حدود ۳۵۰ بیمار مشکوک به کرونا  در مراکز درمانی بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل بستری و تحت مراقبت های ویژه قرار دارند.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل از دو هفته پیش تاکنون در وضعیت قرمز قرار گرفت و از مردم خواسته شد برای شکست کرونا از خانه خارج نشوند.

اخبار مرتبط

نتایج مثبت یک پژوهش برای درمان کرونا منتشر شد

رعایت ۳ مثلث بهداشتی برای مهار جهش جدید اومیکرون

موارد بستری کرونایی در مازندران به حدود ۵۰۰ بیمار رسید

0 نظر

ارسال نظر

capcha