سهم هیأت مذهبی در مازندران برای عبور از کرونا

سهم هیأت مذهبی در مازندران برای عبور از کرونا

سید ابوالفضل حسینی یکی از مسئولان هیأت مذهبی مازندران با اعلام اینکه مقابله با کرونا و کمک به همنوعان در این برهه از زمان در واقع نوعی ارزیابی ما در قبال جامعه است که در آن هر کس نقش خود را درمقابل جامعه نشان می دهد؛ گفت: اکنون در آزمون بزرگ قرار داریم و باید با کمک به هموطنان مان برای برون رفت از این بحران تلاش کنیم.

وی گفت: کمک به همنوعان و احیای معارف دین از وظایف مهم هیأت مذهبی است

حسینی به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به بحران کرونا و مشکلاتی که گریبان گیر همه جامعه شده است؛ توجه به نیازمندان و افراد بی بضاعت نباید نادیده گرفته شود که با برنامه ریزی انجام شده سهم من در مقابله با کرونا تهیه بسته های معیشتی برای خانواده های نیازمند است.

وی افزود: براساس وظیفه ای که در این بحران احساس کردم، تاکنون ۳۰ بسته معیشتی برای نیازمندان بهشهر به ارزش هر بسته ۳ میلیون ریال تهیه و به خانوارهای نیازمند تحویل داده شد.

روح الله عموزاد از دیگر هیأت مذهبی مازندران در این باره اظهار داشت: من به عنوان یک هیأتی مهمترین وظیفه خود را امر به معروف و نهی از منکر می دانم که در شرایط فعلی ماندن در خانه امر به معروفی است که باید رعایت شود .

وی گفت: من به عنوان یک هیئتی تلاش دارم با وجود این بلا و فتنه، امر به معروف و نهی از منکر را در دستور کار قرار دهم تا این مهم بیش از گذشته در جامعه توسط هیأت مذهبی احیاء ‌شود و به کمک آحاد جامعه می شتابم و در فضای مجازی و حقیقی تلاش برای در خانه ماندن و قطع زنجیره کرونا اطلاع رسانی لازم انجام می شود؛ ضمن اینکه برگزاری مراسم دعا و ادعیه خوانی در فضای مجازی با قوت دنبال می شود.

میثم پاینده از دیگر فعالان هیأت مذهبی هم با اعلام اینکه القاء امید و شور و نشاط به جامعه، از بین بردن یاس و ناامیدی، برگزاری ادعیه و نوحه خوانی و مدیحه سرایی در فضای مجازی از برنامه هایی است که به عنوان هیأتی انجام داده ایم و در دست انجام است.

وی به خبرنگار ایرنا گفت: به عنوان یک هیئتی برای حفظ آرامش، اطلاع رسانی دقیق به مردم، دوری از شایعات انتشار یافته در فضای مجازی و ایجاد روشنگری و انتشار پیام های امیدبخش را در دستور کار داریم و با ایجاد گروهی محافل مذهبی را به صورت مجازی برگزار می کنیم.

پاینده افزود: اگر چه امروز مهمترین وظیفه ما در خانه ماندن و رعایت بهداشت است؛ اما نمی توان از مسئولیت پذیری خود دور شویم و براساس همین مسئولیت پذیری در کنار کارهای فرهنگی و ایجاد فضای معنوی در جامعه، دوباره وارد میدان عملی شده و برای نجات جان هموطنان، ضدعفونی معابر به همراه گروه جهادی هیأت مذهبی با قوت در دستور کار است.

پاینده گفت: سهم من در مقابله با بیماری کرونا، ضدعفونی معابر و خیابان ها در کنار اطلاع رسانی به هموطنان است که در دو نوبت صبح و شب انجام می شود و تلاش داریم تا با اهدا پاکیزگی به افراد جامعه، در مقابله با کرونا پیروز میدان باشیم.

وی افزود: برنامه مقابله با کرونا نیازمند مسئولیت پذیری تمام آحاد جامعه است و هر شخص با توجه به جایگاه و نقشی که در جامعه دارد، باید به وظیفه خود عمل کند.

پویش های اجتماعی در مسئله ویروس کرونا با نام  پویش" سهم من در مقابله با کرونا" یکی از پویش های اجتماعی در کنار پویش هایی همچون  پویش " نه به مسافرت " ، " درخانه می مانم " و " کرونا را شکست می دهیم " است که پویش" سهم من در مقابله با کرونا" از سوی خبرگزاری ایرنا کلید خورد و هدف آن مسئولیت پذیری و ایفای سهم اقشار مختلف در مقابله با ویروس کرونا است.

۵۸ هیأت مذهبی مازندران برای شکست کرونا ویروس هم اکنون در قالب گروههای مختلف جهادی در دو نوبت صبح و شام ضدعفونی معابر و خیابان ها را برعهده دارند و در کنار آن هم به تولید ماسک تنفسی پرداخته و همچنین توزیع سبد غذایی به خانواده های بی بضاعت و نیازمند هم از دیگر مسئولیت هایی است که در این دوره برعهده گرفته و سهم خود را برای مقابله با کرونا ادا می کنند.

اخبار مرتبط

پرداخت ۴۸۶ میلیارد تومان تسهیلات خسارت کرونا در مازندران

فرهنگ عزاداری عاشورایی در سایه کرونا

جهاد طلاب مازندرانی در تدفین جانباختگان کرونا با رعایت کامل موازین شرعی

0 نظر

ارسال نظر

capcha