غلاف سلاح، سهم شکارچیان در شکست کرونا

غلاف سلاح، سهم شکارچیان در شکست کرونا

فوق دکتری مهندسی عمران – هیدرولیک محیط زیست از دانشگاه جورجیا تک آمریکا  روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در شرایط فعلی بهترین فرصت است تا شکارچیان سلاح خود را بر زمین بگذارند و انتقال دهنده این ویروس خطرناک نباشند.

دکتر عزیر عابسی افزود: همانطوریکه این روزها شاهدیم این ویروس همه گیر و جهانی شده است و به روش های مختلفی ویروس کرونا به سرعت در جهان در حال گسترش است که شکارچیان با بر زمین گذاشتن سلاح خود در قطع زنجیره انتقال نقشی اساسی و مهمی ایفاء می کنند.

وی بیان کرد: از سویی دیگر همانطوریکه خوردن یک حیوان یا حشره در چین می تواند زمینه یک ویروس خطرناک را فراهم کند از سویی دیگر شکار پرندگان مازندران و عرضه آنها در بازار نه تنها در انتقال ویروس کرونا نقش دارد بلکه می تواند حامل بیماری های خطرناک دیگری باشد که همانند ویروس کرونا در جهان گسترش یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل اظهار داشت: انتظار می رود همه اقشار جامعه به فرامین متخصصان این امر گوش فرا دهند تا هر چه زودتر بتوانیم ویروس کرونا را شکست دهیم و از سویی دیگر این امر باید تجربه ای شود تا شکارچیان مازندرانی با شکار حیوانات عامل انتشار بیماری جهانی آنفلوآنزای مرغی نشوند تا خسارت های زیادی ببار آورند.

شهرستان بابل دروازه ورودی بیماری کرونا به مازندران بود و با شناسایی ۲ شهروندی که به قم سفر داشتند و قرنطینه کردن آنها در بیمارستان ، شیپور ورود کرونا به مازندران را به صدا در آوردند.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه  علوم پزشکی بابل، تاکنون تست ۲۵۰ بیمار کرونایی در این شهرستان مثبت اعلام شد و هم اکنون ۴۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های بابل بستری می باشند.

شهرستان ۵۳۱ هزار نفری بابل از هفته گذشته در وضعیت قرمز قرار گرفت و از مردم خواسته شد برای شکست کرونا از خانه خارج نشوند.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

 این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha