استقبال کشوری از محتوای آموزش مجازی آموزش‌وپرورش مازندران

استقبال کشوری از محتوای آموزش مجازی آموزش‌وپرورش مازندران

به گزارش مازند روز به نقل از  روابط عمومی آموزش و پرورش، علیرضا سعدی پور گفت: تاکنون محتوای آموزشی بارگذاری شده در سامانه مازندمحتوا که مربوط به دانش‌آموزان استان مازندران است از کشورهای آمریکا، آلمان، روسیه و کانادا دانلود شده است.

او با اشاره به اینکه حدود هشت هزار مورد بازدید و دانلود محتوای آموزشی در سامانه مازندمحتوا ثبت شده است، گفت: اکنون تعداد بازدیدها و دانلود از این سامانه روزانه به 2 هزار مورد رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین به استفاده استان‌های دیگر از سامانه مازندمحتوا اشاره کرد و گفت: تاکنون دانش‌آموزان از استان‌های تهران، گیلان، کردستان، گلستان و استان مرکزی از بسته‌های آموزشی مازندران محتوا بهره مند شده اند.

سعدی پور با اشاره به اینکه بیشترین میزان بازدید و دانلود مربوط به بخش متوسطه دوم است گفت: محتواهای این سامانه به صورت فایل‌های آموزشی شامل سرفصل‌های درسی و دروس ارائه شده از سوی معلمان تهیه و در اختیار دانش ‌آموزان قرار می‌گیرد.

او استفاده از محتوای آموزشی سامانه مازند محتوا را برای همه رایگان عنوان کرد و افزود: یکی از ویژگی‌های این سامانه ثبت درخواست دانش‌آموزان برای تولید محتوای آموزشی است که در کمتر از 48 ساعت از سوی معلمان استان تهیه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران همچنین از بارگذاری محتواهای آموزشی جدید در روزهای آینده خبر داد و گفت که مباحثی همچون موسیقی، مسابقات فرهنگی، بازی‌های پرورشی و برنامه‌های تربیتی در سامانه مازندمحتوا در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.

سعدی پور یکی از دغدغه‌های سامانه مازندمحتوا را کمبود مباحث درسی شاخه فنی‌ و حرفه‌ای و کارودانش عنوان کرد و افزود: این مشکل نیز در روزهای آتی برطرف خواهد شد زیرا از مدرسان هنرستان‌ها خواستیم تا محتواهای لازم را تهیه و به اشتراک بگذارند.

او آدرس سامانه مازند محتوا را به نشانی http://mazandmohtava.ir/ عنوان کرد و گفت: «برنامه ما برای این سامانه موقتی نیست و قصد داریم تا حتی با عادی شدن شرایط ناشی از ویروس کرونا نیز این سامانه در سیستم تعلیم و تربیت استان مازندران ایفای نقش کند.»

مازندران بیش از 536 هزار دانش‌آموز دارد که اکنون سومین هفته تعطیلی کرونایی خود را پشت سر گذاشته اند و تا پایان سال جاری نیز در تعطیلات به سر خواهد برد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha