خیرین بابلی میدان‌دار مبارزه با کرونا شدند

خیرین بابلی میدان‌دار مبارزه با کرونا شدند

 بابلی ها که در روزهای نخست شیوع ویروس کرونا با پیشگامی تنی چند از فعالان رسانه ای که برای کمک به کادرهای درمانی بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل برای شکست این ویروس وارد میدان شده بودند هم اکنون با تشکیل “ستاد مردمی مبارزه با کرونا در بابل” اقلام خیرخواهانه خود را بر اساس اعلام نیازی که دانشگاه علوم پزشکی اعلام می کند اعم از اقلام پزشکی و مواد غذایی مقوی روزانه تحویل مراکز درمانی و مکان های مورد نیاز اهداء می کنند.

تازه ترین کمک های نیکوکاران بابلی شامل مواردی اعم از ٧٠ کارتن دستمال کاغذی  ، ۶۰ دست لباس دو تکه مخصوص بخش کرونا به پرستاران بخش مراقبت‌های ویژه و ایزوله تنفسی ، ٢٠٠ دست  شیلد (محافظ صورت) ،۴۰ هزار  دستکش لاتکس،۵۰ عدد لباس سر همی یکبار مصرف ، تعداد ٩۵ دست  لباس ایزوله کادر درمان به بیمارستان روحانی ، پنج هزار لیتر محلول‌های ضدعفونی کننده و شوینده سطوح به بیمارستان های کرونایی بابل اهداء شد.

علاوه بر آن نیز سه هزار دستکش لاتکس به مرکز سالمندان، ۲ هزار دستکش به مرکز معلولین زنده‌یاد نوشیروانی و سه هزار دستکش لاتکس به مرکز فورت های پزشکی اورژانس ۱۱۵ اهداء شد.

همچنین در این روز ١۴٧ کیلوگرم موز به بیماران کرونایی بیمارستان یحیی‌نژاد ، ۳۰ عدد پتو به اورژانس بیمارستان یحیی‌نژاد ، یکهزار و ۸۰۰  عینک یک بار مصرف به بیمارستان‌های میناگر، یحیی‌نژاد و روحانی و ۴٠٠ عدد دیگر برای شبکه بهداشت و سازمان آرامستان‌ها اهداء شده است.

مردم و خیرین می توانند کمک های خودشان را به شماره کارت «۶٠۳۷۹۹۷۵۹۹٠۹۶۱۸۸» با عنوان «ستاد مردمی مبارزه با کرونا» که آماده دریافت کمک‌های مردمی می باشد، واریز کنند.

بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی بابل دارای یکهزار و ۵۰ تخت است که هم اکنون با بستری حدود ۵۰۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های مرحوم میناگر، شهید یحیی نژاد و روحانی بابل دسته و پنجه نرم می کند و چند نفر نیز در این شهرستان جانشان را از دست داده اند.

علاوه برآن تعداد زیادی از بیماران در شهرهای و روستاهای بابل در خانه های خودشان با ویروس کرونا در قرنطینه بسر می برند که دچار مشکلات زیادی همچون کمبود اقلام بهداشتی و مواد غذایی هستند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل با توجه به وضعیت موجود بیمارستان های بابل و کمبود کادر درمانی روز گذشته طی فراخوانی از داوطلبان جهادی و بسیجی با نام نوع همکاری مورد تقاضا اعم از پرستار بهداشت یار،خدمات، تاسیسات فنی درخواست کمک کرد.

بابل با توجه به شیوع ویروس کرونا در این شهرستان و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری از هفته گذشته در وضعیت قرمز قرار گرفت و  تاکنون طی چهار روز متوالی  خودروی آتش نشانی با گشتن در کوچه پس کوچه های شهر آژیر قرمز را به صدا درآورد و از مردم خواسته شد از منازل خارج نشوند و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

شهرستان بابل با جمعیت ۵۳۶ هزار نفری یکی از پرجمعیت ترین شهرستان های مازندران است که دارای ۶ بخش و هفت شهر است.

هفت بیمارستان آموزشی درمانی هم اکنون زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی بابل خدمات درمانی مورد نیاز را به بخشی از مردم مازندران ارائه می دهد.

 این بیمارستان ها شامل آیت الله روحانی ، شهید یحیی نژاد ، شهید بهشتی ، بیمارستان ۱۷ شهریور مرزیکلا ، بیمارستان کودکان امیرکلا ،مرکز ناباروری فاطمه الزهرا  و همچنین بیمارستان پرتو درمانی شهید رجایی بابلسر است.

اخبار مرتبط

یکصد کپسول اکسیژن ، سهم خیرین بابلی در شکست کرونا

اهدای دو دستگاه ونتیلاتور توسطـ خیران بابلی/ ستاد مبارزه با کرونا آماده کمک‌های مردمی است

خیرین بابلی بخشی از کمبود کپسول اکسیژن بیماران کرونایی را برطرف کردند

0 نظر

ارسال نظر

capcha