رانش زمین ۲۸ خانه را در «نور» تخریب کرد

رانش زمین ۲۸ خانه را در «نور» تخریب کرد

به گزارش  مازند روز به نقل از  زیرنویس، علی شادمان فرماندار شهرستان نور اظهار کرد: رانش زمین در نور موجب تخریب جاده میان‌بند، تخریب ۲۸ واحد مسکونی و قطع ارتباط ۲۰ روستای بالادست این منطقه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این حادثه ۴۰۰ متر جاده کاملا از بین رفت، افزود: رانش زمین از حدود ۷۰۰ متر از محدوده بالادست و جنگل شروع شده است.

فرماندار شهرستان نور بیان کرد: درحال حاضر کارهای کارشناسی درحال انجام است.

این مسؤول در ارتباط با قطع راه‌های ارتباطی ۲۰ روستای این منطقه، گفت: منتظر هستیم بحث تثبیت اتفاق بیفتد تا نسبت به رفع مشکل راه ارتباطی اقدام شود.

شادمان با اعلام اینکه قرار است کانالی در پشت کمربندی مسیر جاده آب ایجاد شود، تصریح کرد: البته تمام اهتمام ما این تمهیدات اساسی در این زمینه اندیشیده شود و کار فنی نیز در درازمدت اتفاق خواهد افتاد.

وی با بیان اینکه این منطقه رانشی است و در چند دهه قبل نیز شاهد رانش در این منطقه بودیم، اظهار کرد:حجم این خسارت‌ها به‌دلیل تداوم رانش‌ها در روزهای آینده احتمال دارد بیشتر شود.

فرماندار شهرستان نور با تاکید بر اینکه نسبت به هدایت آب‌های بالادست برای پیشگیری از رانش زمین اقدام شود، گفت: در حال حاضر ایجاد جاده موقت برای تردد اهالی و مطالعه اساسی برای ایجاد جاده اصلی در دستور کار قرار دارد..

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha