ضرورت عمل به توصیه های بهداشتی در کنار توکل به خدا و توسل به اهل بیت

ضرورت عمل به توصیه های بهداشتی در کنار توکل به خدا و توسل به اهل بیت

حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و تلاش و مجاهدت شبانه روزی بخش‌های بهداشتی و درمانی برای مقابله با این ویروس منحوس، گفت: با یک عزم ملی و مدیریت جهادی می‌توانیم از بحران به وجود آمده عبور کنیم.

 

وی با بیان این که با یک عزم ملی در همه بخش‌های کشور می‌توانیم دوره این بیماری را به حداقل برسانیم، افزود: عمل به توصیه‌های بهداشتی و همچنین تقویت روحیه معنوی مردم، بهترین راهکار مقابله با ویروس کرونا است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که ریشه کن شدن ویروس کرونا در کشور ابتدا به رعایت و مراقبت‌های پزشکی و درمانی از سوی آحاد مردم باز می‌گردد، بیان داشت: مردم باید در کنار تلاش‌های شبانه روزی مجموعه درمانی کشور به هشداری پزشکی بیشتر توجه کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با اشاره به این که متأسفانه در هفته‌های اخیر علیرغم هشدار‌های داده شده به مردم، شاهد افزایش سفر‌های غیر ضروری مردم به نقاط مختلف کشور به ویژه استان‌های شمالی هستیم، افزود: این بی توجهی‌ها به طور حتم عواقب جبران ناپذیری را برای کشور در پی خواهد داشت.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه برخی‌ها با بی توجهی جان دیگران را به خطر می‌اندازند، خاطرنشان کرد: باید با جدی گرفتن ویروس کرونا از تردد و سفر‌های غیر ضروری به شدت پرهیز کنیم تا زنجیره انتقال این ویروس در سطح کشور را قطع کنیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که ماه مبارک رجب فرصت ارزشمندی برای دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال است، تصریح کرد: باید در کنار مراقبت‌های بهداشتی در این ایام، دعا و توسل به اهل بیت (ع) نیز به طور جدی مورد توجه قرار دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید بر این که دعا و توسل به اهل بیت (ع) نقش بسیار مؤثری در دفع بلا دارد، خاطرنشان کرد: در شرایطی که کشورمان با ویروس شایعی در حال مبارزه است مؤمنان از فرصت معنوی ماه رجب در جهت توسل و دعا برای دور شدن این بیماری و بلا از مردم کشورمان بهره گیرند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت (ع) در این شرایط بسیار راهگشا و اثرگذار خواهد بود، بیان داشت: ملت فهیم و آگاه کشورمان ضمن رعایت اصول بهداشتی و عمل به آن باید روحیه معنوی را نیز در خود تقویت کنند.

 

وی با بیان این که دشمنان ملت بزرگ ایران در این شرایط با دروغ پراکنی و سوء استفاده از مطالب بیان شده تلاش می‌کنند علم و دین را در مقابل هم قرار دهند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که علم و دین هر دو نگاه یکسانی نسبت به حفظ سلامت انسان دارند و این امر در کلام مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید تأکید شده است

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha