ادامه اقدامات سپاه در شهرهای مازندران برای مقابله با کرونا

ادامه اقدامات سپاه در شهرهای مازندران برای مقابله با کرونا

به گزارش مازند روز به نقل از خبرگزاری فارس، در پی شیوع یروس کرونا در کشور و بسیج همگانی برای مقابله با این ویروس سپاه‌های نواحی شهرستان‌ها به همراه بسیجیان خود وارد میدان مبارزه برای کنترل این ویروس شدند.

همه بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های کوچک و بزرگ سپاه در سراسر استان در خدمت شبکه بهداشت و درمان و مردم است.

۳۵۰ لیتر محلول ضدعفونی‌کننده توسط بسیج دانشگاه علوم پزشکی مازندران تولید و همچنین جشنواره بزرگ زنگ تفریح در مازندران توسط بسیج دانش‌آموزی سپاه کربلا در حال برگزاری است.

از شهرهای مختلف استان مازندران خبر رسیده سپاه‌های شهرستان‌های نوشهر، گلوگاه، قائمشهر، چالوس و گروه‌های جهادی پایگاه‌های خواهران شهرستان تنکابن به تهیه و تولید ماسک، گان برای پرستاران و پزشکان، ضدعفونی کردن معابر و خیابان‌ها پرداخته‌اند.

* اقدامات شهرستان محمودآباد برای مقابله با کرونا

روز گذشته شهرستان محمودآباد نیز به سپاه‌های شهرستان های دیگر پیوسته و به خدمات در مقابله با ویروس کرونا اقدامات و فعالیت‌هایی را در حال انجام است.

 

 

سپاه شهرستان محمودآباد در ابتدا دیدار و سرکشی و اهدای گل از سوی پرسنل ناحیه شهرستان محموآباد با کارکنان شبکه بهداشت و بیمارستان شهرستان داشته اند تا هم به آنها که در خط اول مقابله و مبارزه با این ویروس هستند، خسته نباشید و هم خداقوت بگویند.

* معرفی ۳۶ نفر از بسیجیان جهت آموزش برای کمک به شبکه بهداشت محمودآباد

 در همین راستا به منظور کمک به ستاد مبارزه با کرونا، تعداد ۳۶ نفر از بسیجیان اعم از خواهر و برادر به‌عنوان کمک کار به شبکه بهداشت شهرستان جهت آموزش و بکارگیری در سطح شهرستان معرفی تا در این شرایط که همه برای ازبین بردن این ویروس در تلاش هستند، بسیجیان محمودآباد هم به نیروهای بهداشتی اضافه تا بهتر بتوانند در سطح شهرستان کار کنند.

 

 

اعلام آمادگی نیروهای بسیجی برای کمک به نانوایی‌ها در فروش نان با توجه به کمبود نیرو در نانوایی به‌خاطر رعایت مسائل بهداشتی از سوی نانوایی‌ها که قوت غالب مردم بوده با همکاری حوزه بسیج اصناف و همچنین گندزدایی مساجد و محلات با همکاری فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های مقاومت با همکاری دهیاری و شورا محل و اعزام گشت اطلاعاتی بابت شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا با همکاری شبکه بهداشت و درمان در حال انجام است.

* برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح پایگاه‌های مقاومت، تهیه دستکش و دوخت ماسک

ابراهیم‌نژاد فرمانده سپاه محموآباد در این ارتباط به ‏برگزاری کلاس‌های آموزشی در سطح پایگاه‌های مقاومت، تهیه دستکش و دوخت ماسک توسط گردان کوثر و توزیع بسته‌ها در سطح شهرستان، تهیه وسایل ضدعفونی کننده جهت شست‌وشوی دست‌ها در سطح روستاها با مشارکت پایگاه مقاومت و دهیار وشوراهای محلات از دیگر کارهای مقابله با کرونا اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی نحوه پیشگیری از ویروس در فضای مجازی توسط بسیجیان همه پایگاه‎ها و آموزش چهره به چهره در اکثر پایگاه‌ها با همیاری فرمانده پایگاه و مرکز بهداشت محل و دهیاری و شورای محلات یکی دیگر از فعالیت‌های سپاه شهرستان جهت مقابله و مبارزه با این ویروس بوده است.

 

 

فرمانده سپاه محمودآباد از شهروندان محمودآبادی نیز بابت رعایت نکات بهداشتی تشکر  و به آنان توصیه کرد که در بازه زمانی ده روز آینده بیشتر در منازل خود بمانند تا از شرایط خاص پیش‌رو با موفقیت عبور کنند.

به گزارش فارس، با توجه به لزوم مقابله با شیوع و گسترش کرونا ویروس سپاه پاسداران شهرستان محمودآباد علاوه بر اقدامات خوبی که در این مدت داشته است، با تجهیزات لجستیکی خود اقدام به گندزدایی و ضدعفونی نمودن سطح شهر کرد و پاسداران و بسیجیان در شهر و روستا با تمام ظرفیت خود در خدمت سلامت جامعه هستند و البته به گفته فرمانده سپاه محمودآباد امروز همراهی مدیران و مسؤولان در این شهرستان بی‌نظیر است.

* برگزاری رزمایش پدافند زیستی با رمز یا علی ابن ابیطالب(ع) در نوشهر 

فرمانده سپاه ناحیه نوشهر با اعلام جزئیات رزمایش برای مقابله با کورنا ویروس اظهار کرد:‌ اعزام گروه‌های جهادی بسیج جهت ضد عفونی مساجد و حوزه علمیه، تهیه ۱۰۰ دست لباس کادر درمانی بیمارستان نوشهر، تولید ۱۰ هزار ماسک و توزیع رایگان به همراه مواد ضدعفونی کننده در بین مردم و اعزام ۲۰ نفر برادر و ۲۰ نفر خواهر بسیجی متخصص با هماهنگی شبکه بهداشت نوشهر جهت شناسایی افراد مبتلا به ویروس کرونا به درب منازل مسکونی  از جمله برنامه‌های این رزمایش بود.

 

 

جناسمی هدف از این رزمایش را دفاع از سلامت و امنیت روانی مردم خواند و اضافه کرد: همان طور که سپاه و بسیج در کوران حوادث و بحران‌ها در کنار مردم بود و تا آخرین نفس برای دفاع از جان مردم ایستاد امروز هم برای مقابله و پیشگیری از شیوع این ویروس منحوس وارد میدان کارزار شده است. 

اخبار مرتبط

فرمانده سپاه رامسر از کارخانه ماسک آرین بازدید کرد

0 نظر

ارسال نظر

capcha