تولید ماسک با تلاش بانوان تنکابنی

تولید ماسک با تلاش بانوان تنکابنی

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، فرمانده سپاه تنکابن گفت: در کنار بازار داغ خرید ماسک و احتکار آن توسط افرادی سودجو و کمبود آن در داروخانه‌ها جمعی از بانوان بسیجی این شهرستان به کمک فرماندهی ناحیه مقاومت سپاه تنکابن و شبکه بهداشت اقدام به دوخت و توزیع ماسک کردند.
سرهنگ شریفی با اشاره به شیوع کرونا ویروس گفت: ۸ توپ پارچه‌های مخصوص ماسک توسط خیران و شبکه بهداشت و درمان این شهرستان در اختیار حوزه‌های مقاومت قرار گرفت که از آن ۸ هزار ماسک توسط خواهران بسیجی تولید شد.
او با اشاره به اینکه تولید ماسک تا پایان نابودی کرونا ویروس ادامه دارد افزود: بسیج این ناحیه همچنین در چند روز آینده برای کادر درمانی بیمارستان و مراکز درمانی این شهرستان نیز  لباس تهیه خواهد کرد.
رییس شبکه بهداشت تنکابن با اشاره به اینکه ویروس کرونا برای نخستین بار در ووهان چین شناسایی و کشف شد گفت: از علایم این بیماری می‌توان به تب، تنگی نفس و سرفه اشاره کرد، این ویروس از راه تماس مستقیم با قطره‌های تنفسی فرد و سطوح آلوده به این ویروس منتقل می‌شود.
دکتر نیما نژادمقدم افزود: این ماسک‌ها که با همت خواهران بسیجی در کارگاهی تولید شده از پارچه تریگال است که با ماسک n۹۵ یعنی همان ماسک‌های استفاده شده در اتاق عمل برابری می‌کند.
رییس شبکه بهداشت تنکابن بیان کرد: این ماسک‌های تولید شده در اختیار شبکه بهداشت قرار می‌گیرد و پس از ایزوله از طرف این مرکز به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و مکان های حساس از جمله رانندگان تاکسی و معابر عمومی قرار می‌گیرد.
نژاد مقدم افزود: این روز‌ها رعایت نکات بهداشتی از جمله شستن مداوم دست‌ها، استفاده از الکل و مواد ضدعفونی‌کننده، عدم حضور در مکان‌های شلوغ و پرتردد، عدم دست دادن به افراد، رعایت فاصله یک متری و بهداشت فردی امری ضروری است.

اخبار مرتبط

دستگیری شرور زور گیر در تنکابن

کفش دزدان تنکابن دستگیر شدند

سریال دنباله‌دار رانش زمین در روستای یوج تنکابن

0 نظر

ارسال نظر

capcha