تلاش خادمان امامزاده برای مقابله با کرونا

تلاش خادمان امامزاده برای مقابله با کرونا

به گزارش مازند روز به نقل از  خبرگزاری فارس، با شیوع ویروس کرونا در کشور و استان مازندران اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های اجرایی سراسر استان آغاز شد ولی محدودیت و کمبودهایی نظیر کمبود ماسک و ژل ضدعفونی‌کننده همچنان وجود دارد.

 

 

در این برهه از زمان که همه نگران ابتلا به این ویروس بدون درمان هستند، برخی در شهر یا روستا قلب‌شان برای هم‌نوعانان می‌تپد، عده‌ای دیگر هم در مکان‌های پرتردد و خطرناک مشغول خدمات‌رسانی هستند که به جرأت می‌توان گفت به نوعی ایثار می‌کنند.

در پی کاهش حضور مردم در مکان‌های شلوغ آن هم با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز، اختلال در کار بسیاری از مشاغل به‌وجود آمده و بیشتر مردم سعی می‌کنند از رفت و آمدهای غیرضروری پرهیز کرده و به مکان‌های مختلف سفر نکنند.

اما ناگفته نماند که در مقابله با این ویروس در درجه اول حفظ روحیه و دوری از استرس از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، مردم مسلمان و ولایت‌مدار استان مازندران هم در مواجهه با مشکلات و بن‌بست‌ها با تکیه بر اعتقادات دینی و حضور در اماکن مذهبی از نظر روحی به آرامش می‌رسند تا با بدون دغدغه به زندگی عادی برگردند.

یکی از این مکان‌های مذهبی در استان مازندران در شهر توریستی رامسر، آستان مقدس آقا پلاسید و آقا بسمل ساداتشهر است که بین جنگل و دریا قرار دارد، و هر روزه میزبان بسیاری از مردم شهر و گردشگران از مکان‌های دیگر است.

 

 

طی گفت‌وگویی که با سید رضا شفاعی مدیر اجرایی آستان مقدس آقا پلا سید و آقا بسمل ساداتشهر داشتیم، مطالب جالبی در مورد حال و هوای این روزها در این آستان مقدس  بیان کرد، که می‌توان مقایسه جالبی بین  قبل از شیوع کرونا و بعد از نفوذ آن به استان مازندران انجام داد.

* اینجا آستان آقا پلا سید و آقا بسمل ساداتشهر رامسر!

آیت سیدعلی ملقب به پلا سید فرد بزرگی بود که با ۷۲ نسل به امام سجاد (ع) برمی‌گردد، آقا بسمل نیز عارفی در همین منطقه بود که تحصیلات علوم دینی می‌کرد و در زمان فراغت از تحصیل در مسابقات کشتی فلج شده و سپس خانه‌نشین شد، اینجا بود که مراتب سلوک و عرفان را طی کرده و به جایگاه کرامت رسید تا جایی که بیماران را شفا می‌داد، ایشان مریدانی دارد که از کشورهای خارجی برای زیارت به این مکان سر می‌زنند.

 

 

پس از انتشار اخبار مبنی بر شیوع ویروس کرونا، کادر اجرایی این آستان مقدس که حدود ۱۰ نفر از افراد جوان هستند، با انجام هزینه از محل نذورات این آستان، هر روز فضای داخلی و درهای ورودی را با مواد مخصوص ضدعفونی می‌کنند.

* اقدام قابل تحسین کادر اجرایی این امام‌زاده

 شفاعی می‌گوید: با توجه به اینکه در شهر ما ماسک کم است، از طرف نذورات مردم بودجه تولید ماسک را تهیه کردیم که با همکاری شبکه بهداشت و درمان و خادمان رورانه ۱۰۰ الی ۲۰۰ ماسک تهیه و تولید می‌شود که به‌صورت رایگان در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

بر ورودی صحن اصلی این امامزاده بنرهایی حاوی نکات بهداشتی بر روی ضریح جهت یادآوری رعایت نکات بهداشتی به زائران نصب شده، البته تعداد زائران با توجه به دستور وزارت بهداشت مبنی بر کاهش تردد کم شده است، ولی متولیان این آستان آماده خدمات‌رسانی در بحث پیشگیری از ابتلا و سرایت ویروس کرونا هستند.

اخبار مرتبط

تجلیل از 380 خادم امامزاده در دهه کرامت مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha