خط تولید مواد ضدعفونی کننده در ۱۳ کارخانه مازندران فعال شد

خط تولید مواد ضدعفونی کننده در ۱۳ کارخانه مازندران فعال شد

علیرضا یوسف نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کارخانه ها که تولیدکننده شوینده می باشند یک یا ۲ خط تولید خود را با تغییراتی در سیستم به خط تولید مواد ضدعفونی کننده اختصاص دادند.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط فعلی و بروز بیماری کرونا ، تقاضای مردم برای خرید مواد ضدعفونی کننده افزایش یافته است که با فعال شدن این خطوط عمده مشکلات در این زمینه برطرف می شود.

 

به گفته  معاون صنعت مازندران نمی توان در حال حاضر آمار دقیقی از تولید مواد ضدعفونی کننده در استان ارائه کرد چرا که براساس میزان الکل که به صورت کشوری روزانه اختصاص می یابد این مجموعه ها تولید خواهند کرد .

وی گفت : تمام واحدهای صنعتی مازندران که  درگیر با مسائل کرونا هستند با کار بی وقفه و افزایش شیفت کاری تلاش می کنند کمبوهای مردم در این بخش را مرتفع بکنند.

یوسف نژاد اضافه کرد : تا پیش از این مازندران حتی یک کارخانه تولید مواد ضدعفونی کننده نداشت و نیاز استان از استان های دیگر تامین می شد اما در حال حاضر با تامین الکل مورد نیاز واحدهای صنعتی که خط تولید این نوع مواد را راه اندازی کردند می توانند نیاز استان های دیگر را نیز تامین بکنند .

پیش از این نیز با تمهیدات اخذ شده تنها کارخانه تولید ماسک مازندران که در کلاردشت قرار دارد ظرفیت تولید خود را ۲ برابر کرده است و روزانه ۳۰ هزار ماسک تولید می کند و  به وزارت بهداشت تحویل می دهد .

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha