تخلف کرونایی واحدهای گردشگری مساوی با لغو پروانه

تخلف کرونایی واحدهای گردشگری مساوی با لغو پروانه

معاون گردشگری و دبیر ستاد مقابله با ویروس کرونا در اداره کل میراث فرهنگی مازندارن روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: جدی بودن خطرات ویروس کرونا بر کسی پوشیده نیست و کسی نباید از تصمیم‌های گرفته شده بهداشتی تخطی کند.

مهران حسنی با اشاره به تعطیل بودن واحدهای اقامتی و مجموعه های گردشگری بر اساس مصوبه ستاد مقابله با ویروس استان مازندران، افزود: هرگونه فعالیتی که منجر به پذیرش مشتری، مسافر یا گردشگر شود تخلف محسوب شده و به سرعت با آن برخورد می شود.

وی تاکید کرد: برخوردها با متخلفین در مسئله ویروس کرونا جدی بوده و نه تنها شامل پلمپ واحد گردشگر پذیر، بلکه از صاحب امتیاز نیز لغو پروانه فعالیت می شود.

معاون گردشگری مازندران همچنین به فعالیت قلیان سراهایی که از مجموعه گردشگری مجوز دارند، گفت: در روزهای اخیر ده ها واحد قلیان سرا پلمپ شده و پروانه فعالیتشان به حالت تعلیق درآمده است. 

گشت‌های نامحسوس در بازار ویلاهای استجاری

حسنی همچنین از دستور جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی ویلاهای استیجاری از سطح استان خبر داد و افزود: تمامی ویلاهای استیجاری شامل دارای مجوز و بدون مجوز در صورت مشاهده پذیرش مشتری پلمپ خواهند شد.

وی گفت: تمامی گشت ها برای شناسایی ویلاهای استیجاری و واحدهای گردشگری متخلف به صورت نامحسوس و به شکل مشتری خواهد بود تا هیچگونه راه فراری برای متخلفین وجود نداشته باشد.

معاون گردشگری مازندران بار دیگر بر جدی بودن شرایط فعلی مازندران و کشور تاکید کرد و گفت: با وجود اینکه خسارت به بخش گردشگری مازندران بیش از بخش های دیگر است اما مشکل پیش آمده فرا منطقه ای بوده و نمی توان در این شرایط به فکر مسائل اقتصادی بود. 

گردشگری مازندران این روزها همانند دیگر بخش های اقتصادی ، فرهنگی و بهداشتی استان و کشور درگیر ویروس ناخوانده کووید ۱۹ است که برای نخستین بار  ۱۰ روز پیش در مازندران مشاهده شد.

بر اساس آمار رسمی که از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران منتشر شد ویروس کرونا تاکنون حدود ۴۰ نفر را در مازندران مبتلا کرده و سه نفر را نیز به کام مرگ کشانده است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha