توزیع ۸هزار اصله نهال در سوادکوه شمالی

توزیع ۸هزار اصله نهال در سوادکوه شمالی

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیر جهاد کشاورزی سوادکوه‌ شمالی از توزیع ۸هزار اصله نهال بین بهره‌برداران محروم این شهرستان با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در منطقه لفور خبر داد.
قاسم حکمت‌شعار با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی احداث باغ در اراضی شیب‌دار شهرستان سوادکوه شمالی گفت: به منظور توسعه باغات در اراضی شیبدار و برای حمایت از بهره‌برداران کم توان، ۸هزار اصله نهال بین بهره برداران محروم منطقه لفور این شهرستان توزیع شد.
او افزود:این نهال‌ها از سوی مدیریت جهاد کشاورزی و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) در روستا‌های کالیکلا و عالمکلا این شهرستان توزیع شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سوادکوه‌ شمالی با بیان اینکه یکی از راه‌های موثر برای جلوگیری از فرسایش خاک در زمین‌های شیب‌دار، احداث باغ‌های میوه است افزود: احداث باغ در اراضی شیبدار علاوه بر جلوگیری از فرسایش، سبب تثبیت خاک، استفاده بهینه از منابع طبیعی، تبدیل زمین‌های کم‌بازده به باغ‌های اقتصادی و افزایش تولید محصولات باغی با توسعه سطح زیرکشت، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد کشاورزان می‌شود.
حکمت‌شعار با تاکید به اینکه اولویت کشت و احداث این گونه باغات در اراضی شیب‌دار بلاکشت و دارای آب مناسب است گفت: شناسایی اراضی مستعد در دستور کار کارشناسان جهاد کشاورزی قرار دارد و پارسال نیز 4هکتار باغ در اراضی شیب‌دار در قالب پروژه‌های باغبانی احداث و امسال نیز 2هکتار باغ الگویی پایلوت در حال احداث است.

اخبار مرتبط

کشف و ضبط ۵ تن چوب جنگلی قاچاق در سوادکوه شمالی

توزیع بسته های معیشتی خیران در سوادکوه شمالی

0 نظر

ارسال نظر

capcha