تاکید رئیس کل دادگستری مازندران بر برخورد با کاسبان کرونا در فضای مجازی

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در جلسه‌ای که با حضور معاونان و مدیران سازمان‌های تابعه برگزارشده بود به موضوع این روزهای کشور و استان اشاره کرد و افزود: با احتکار و گران‌فروشی مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک برخورد خواهد شد.

وی افزود: در این خصوص باید اکیپی متشکل از سازمان صمت، تعزیرات، سازمان بازرسی و دادستانی تشکیل شود و با متخلفان و گرانفروشان برخورد شود.

اکبری تصریح کرد: دادستان‌های سراسر مازندران باید به این موضوع  با جدیت، سرعت و دقت ورود کنند و با کسانی که اقدام به احتکا رو همچنین گران‌فروشی می‌کنند بدون هیچ اغماضی برخورد قانونی صورت گیرد.

این مسؤول اظهار کرد: ما مسؤولان استانی باید در این موارد بحرانی به هموطنان‌مان خدمت کنیم و کمک و یاور مردم باشیم البته در برخی از شهرهای استان، دادستان‌ها با ورود به موقع با متخلفان برخورد مناسب داشتند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی استان باید به موضوع عملکرد مدیران استان در خصوص کمک‌رسانی به مردم در مورد ویروس کرونا نظارت دقیق و ریز بینانی داشته و این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهد.

اکبری با اشاره به موضوع زندانیان زندان‌های استان، گفت: با توجه به دستورالعمل صادره از سوی رئیس قوه قضاییه دادستان‌های سراسر استان باید در خصوص اعطای مرخصی به زندانیان واجد شرایط اقدامات موثری صورت دهند و محکومان واجد شرایط این دستورالعمل از جمله محکومان مالی باید از این مرخصی‌ها استفاده کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره معاونت امور زندان‌های دادگستری استان، عنوان کرد: با هماهنگی با دادستان های استان و مدیرکل زندان‌های استان به این موضوع ورود کرده و در کمترین زمان ممکن نسبت به اجرایی شدن این دستور العمل اقدام شایسته را صورت و گزارش را به این حوزه ارسال کنند.

وی به موضوع نظارت بر مکان‌های بهداشتی و بیمارستان‌ها اشاره کرد و افزود: در این خصوص نیز باید سازمان بازرسی به این مورد ورود کرده و با هر نوع کوتاهی و یا رعایت نکردن اصول بهداشتی در خصوص این بیماری خاص موارد را به این حوزه اعلام کنند و همچنین نیز بعضی از کمبودها را بررسی کنند تا اقدامات لازم از سوی دستگاه قضایی استان به مدیران بالا گزارش و نسبت به سهولت تأمین آن تسریع صورت گیرد.

اکبری اذعان داشت: موضوع نیابت‌های قضایی نیز باید به خوبی و کارشناسی از سوی رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها مورد بررسی قرار بگیرد و حداقل امکان در این برهه از زمان با ضوابط قانونی انجام شود.

این مسؤول یادآور شد: اطلاعات غلط و نادرستی از سوی برخی از کانال‌های خبری منتشر می‌شوند و امنیت روانی جامعه را به خطر می‌اندازند، دادستان‌های سراسر استان با همکاری پلیس فتای استان باید به این موارد ورود کرده و با این‌گونه افراد با جدیت برخورد کنند.

وی در پایان گفت: مردم هر نوع گزارش و تخلفی را که در این زمینه مشاهده می‌کنند به دادستان‌های سراسر استان اعلام یا با شماره تلفن ۰۱۱۳۳۳۱۲۲۴۱ این موضوع را به دستگاه قضایی استان اعلام کنند تا خودم به این موضوع ورود، بررسی و دستورات لازم برای برخورد با متخلفان صادر کنم.

اخبار مرتبط

مازندران رتبه چهارم ابلاغ الکترونیکی را دارا است

0 نظر

ارسال نظر

capcha