مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا شستن مکرر دست‌ها است

مهم‌ترین راه پیشگیری از کرونا شستن مکرر دست‌ها است

مرتضی مجتبوی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه هر کسی باید فکر کند در حاضر مبتلا به کرونا بوده است، اظهار کرد: پیشگیری این بیماری رعایت بهداشت فردی و خود مراقبتی است.
وی تصریح کرد: در دوره این بیماری باید از حضور در مکان‌های پر جمعیت به شدت پرهیز شود. 
کارشناس بهداشت محیط شبکه بهداشت بابل با اشاره به اینکه قبل از میل کردن غذا دست‌ها باید حداقل ۲۰ تا ۴۰ ثانیه با آب و صابون غلتانده شود، گفت: در حال حاضر مردم باید از دست دادن و روبوسی کردن با آشنایان و خویشاوندان پرهیز کنند.
مجتبوی با بیان اینکه بیماری کرونا ویروس نسبت به آنفلوانزا H1N1 قوی‌تر نیست، خاطرنشان کرد: اگر بیماری کرونا ویروس، پس از انتقال کار را به جای باریک  بکشاند بد بروز خواهد کرد.
وی در خصوص علائم کرونا ویروس افزود: علائم این ویروس تا ۱۵ روز مشخص نمی‌شود اما بعداز  ۱۵ روز ممکن است بیماری ریوی، سردردهای خفیف و مشکلات تنفسی را به همراه داشته باشد.
این کارشناس بهداشت با اشاره به اینکه این بیماری ممکن است در بین جوانان و ورزشکاران وجود داشته باشد اما به علت تحرکی که دارند از بدنشان این رفع می‌شود، بیان کرد: این ویروس در بین مادران باردار، افراد مسن، افراد مبتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، عفونی و افراد دیابتیک آسیب پذیرتر است.
مجتبوی عنوان کرد: توصیه می‌شود از مالیدن دست به چشم و صورت خودداری و اگر به دستگیره در و یا اشیایی دست زده شد حتما بلافاصله شسته شود.
وی در توصیه به مسافرانی که به این استان سفر می‌کنند، یادآور شد: مسافرانی که به هر دلایلی به این استان سفر می‌کنند، توصیه ما این است در صورت امکان از غذاهای بسته بندی استفاده کنند و فعلا از رستوران‌ها، آشپزخانه‌ها و مکان‌های عمومی غذا تهیه نکنند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha