شور و شعور سیاسی یک روزمانده به انتخابات؛ حماسه می سازیم

شور و شعور سیاسی یک روزمانده به انتخابات؛ حماسه می سازیم

مهدی غلامی: تبلیغات یازدهمین دوره انتخاباتی صبح امروز به پایان رسید اما مردم مناطق مختلف مازندران همانند آتش زیرخاکستر هستند تا حماسه‌ای ماندگار را در روز دوم اسفند خلق کنند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه مازندران با ۱۴۹ نامزد برای تصدی کسب ۱۲ کرسی مجلس به روز سرنوشت ساز رسیده است. درمیان کاندیدهای شرکت کننده درانتخابات مجلس درشهرستان آمل اگرچه فهرست چندان مشخصی از سوی احزاب اصول‌گرا و اصلاح‌طلب ارائه نشده است، اما فعالان سیاسی منطقه و هواداران و قشرهای مختلف مردمی سوای این هیاهوها، بر اصل بحث حضور گسترده در انتخابات و آثار آن برای چهار سال آینده در سپهر سیاسی کشور تاکید دارند.

 

حماسه حضور

مردم شهرستان آمل که حماسه مردمی ششم بهمن سال ۶۰ در کارنامه خود دارند، شعور سیاسی و حماسی خود را در انتخابات مجلس یازدهم نیز متجلی خواهند کرد.

یکی از این شهروندان به خبرنگار مهر گفت: کشور در شرایط کنونی نیاز به مجلسی انقلابی‌، ولایتمدار و تحول‌گرا دارد که با تدوین قانون کارآمد و راهکار مناسب مشکلات را برطرف کند.

حسین علیپور افزود: مردم با حضور پرشور و آگاهانه خود در پای صندوق‌های رأی نمایندگانی انقلابی، کاردان و به فکر مردم را انتخاب کنند تا بر داشته‌های داخلی و استفاده از توان نیروهای جوان تکیه کنند.

وی اظهارکرد: انتظار داریم نماینده و مسئولان شهرستانی با همدلی، وحدت، مدیریت درست و عقلانی و استفاده از توانمندی استادان و دانشجویان راهی برای برطرف کردن مشکلات موجود پیدا و منطقه را از محرومیت خارج کنند.

شهروندی دیگر نیز در این زمینه گفت: نامزدهای در تراز نمایندگی مجلس باید متین، باوقار، کارآمد، در مسیر اسلام و انقلاب باشند و حق کسی را ضایع نکنند.

وی تاکید کرد: امیدوارم مردم با توجه به بینشی که دارند باتحقیق کسی را انتخاب کنند که به فکر برطرف کردن مشکلات منطقه باشد، نه کسی که پس از انتخاب شدن آنان را فراموش کند.

تشکیل مجلسی کارآمد

یک استاد دانشگاه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار مهر تشریح کرد: انتخابات نماد شایسته‌سالاری است زیرا مردم می‌توانند نمایندگان مورد نظر خود را به مجلس بفرستند تا با تصویب قوانین گوناگون، کشور را به سمت پیشرفت هدایت کنند.

حسین نورانی افزود: با توجه به وضعیت کشور از بعد داخلی وبین المللی، اینکه چه افرادی انتخاب و مجلسی کارآمدتر از مجلس دهم تشکیل شود، از ضروریات مهم است.

وی ادامه داد، در حال حاضر مردم ازنظر اقتصادی در وضعیت خوبی قرار ندارند و نیازمند نگاه نو و تفکری جدید در فضای کشور هستند وباید وضع معیشتی مردم بهره شود.

این کارشناس حوزه مسائل سیاسی ادامه داد، در زمینه بین المللی نیز باید به سمت نگاه باز وتعاملی با کشورها پیش برویم تا آرامش ورفاه نسبی برای کشور برگردد.

احساس مسئولیت وتکلیف همگانی

امام‌جمعه آمل هم در این زمینه با بیان اینکه مردم در ۲ ماه پایانی سال ۲ آزمون بزرگ در پیش داشتند، افزود: راهپیمایی ۲۲ بهمن را با موفقیت پشت سرگذاشتند و با شرکت گسترده در انتخابات امیدواریم از آزمون دوم نیز سربلند بیرون بیاییم.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی افزود: بی‌تفاوت بودن، کنار ایستادن و گفتن اینکه کسی کاری نکرده، امور را اصلاح نمی‌کند و اصلاح کارها با انتخاب نمایندگان اصلح امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: مردم با خواندن برنامه‌ها، شنیدن سخنرانی‌ها و ایده‌های نامزدها، شخص اصلح را شناسایی کنند و طبق معیارهایی که رهبری اعلام کردند مانند ایمان، انقلابی بودن، کارآمدی، شجاعت و پاکدستی باید فرد واجد شرایط را انتخاب کنند.

امام‌جمعه آمل با تاکید بر خودداری از آلوده کردن فضا و لزوم الگوگیری از صداقت شهدایی مانند سردار سلیمانی گفت: اگر این موارد رعایت شود، در این صورت شور انتخاباتی به وجود می‌آید و مردم با اشتیاق پای صندوق رأی خواهند آمد.

آمل آماده برگزاری انتخابات پرشور

فرماندار ویژه شهرستان آمل هم با بیان اینکه انتخابات یکی از آرمان‌های ملت ایران است و همه باید از آن حمایت کنند، گفت: بسیاری از تحولات مهم سیاسی و اجتماعی در جامعه با انتخابات رقم می‌خورد.

سید جعفر رسولی درگفت وگو با خبرنگار مهر افزود: مردم ایران آگاه هستند و به خوبی می‌دانند که در انتخابات باید به افرادی صالح، متعهد، امین، کارآمد و متدین رأی بدهند.

وی با تاکید بر آگاهی‌بخشی و زمینه‌سازی حضور پرشور مردم در انتخابات از سوی رسانه‌ها بیان کرد: برخی مشکلات و گله‌مندی‌ها وجود دارد اما باید با صبر موانع پیش روی را برطرف و همه برای سربلندی کشور و آبادانی و پیشرفت منطقه در انتخابات شرکت کنیم.

پیش‌بینی ۳۵۳ شعبه اخذ رأی در آمل

فرماندار ویژه آمل، شمار واجدان شرایط رأی دادن در این شهرستان راحدود ۲۹۸ هزار نفر اعلام کرد وگفت: به‌منظور برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد ۳۵۳ شعبه اخذ رأی در شهرستان در نظر گرفته‌شده است.

رسولی اضافه کرد: حدود ۳ هزار نفر در روند برگزاری، پشتیبانی، انتظامی و اجرایی انتخابات دوره یازدهم مجلس در حوزه انتخابیه شهرستان آمل فعالیت دارند.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفندماه هم‌زمان با سایر نقاط کشور در شش شهر وپنج بخش حوزه انتخابیه شهرستان آمل برگزار می‌شود.

شهرستان ۴۱۳ هزار نفری آمل، یک نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد.

اخبار مرتبط

فرایند دور دوم انتخابات مجلس در مازندران چه روندی طی می‌کند؟

جهاد تبیین خبرنگاران ترغیب مردم به شرکت در انتخابات است

مخالفت ادیانی با اصلاح برخی قوانین انتخابات

0 نظر

ارسال نظر

capcha