آمادگی ۵۷ جایگاه سوخت برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در غرب مازندران

آمادگی ۵۷ جایگاه سوخت برای خدمات‌دهی به مسافران نوروزی در غرب مازندران

تورج امانی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نوشهر، با اشاره به اینکه بعد از اجرای طرح اصلاح الگوی مصرف، طبیعی است که نهادینه کردن استفاده از مصرف CNG به عنوان سوخت پاک یا سبز در دستور کار دولت قرار داشته است، اظهار کرد: از قبل زیرساخت‌های آن نیز آماده شده است که به عنوان نمونه ما در غرب استان مازندران تعداد ۴۱ باب جایگاه CNG داریم و همه آنها فعال و بالغ بر ۹۵ درصد آن استانداردسازی شده هستند.

وی افزود: باید به سمتی برویم که فرهنگ استفاده از CNG را از منظر زیست‌ محیطی، اقتصاد مقاومتی و بهینه‌سازی انرژی‌ها در یک مسافت ثابت نهادینه کنیم.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی غرب مازندران گفت: هزینه استفاده از CNG یک ششم تا یک هفتم بنزین بوده و بنابراین با توجه مقرون به صرفه بودن این سوخت، کارگاه‌های مجازی برای آن تعریف شده است.

وی تصریح کرد: تمهیدات لازم برای خودروهای عمومی نیز برای مصرف سوخت CNG بالغ بر یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه خودروی عمومی اندیشیده شده است که از محل مصرف صرفه‌جویی بنزین در آنجا هزینه شود که امیدواریم با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها، این موضوع جا بیفتد تا بتوانیم به آن چیزی که مدنظر هست، برسیم.

امانی درباره میزان مصرف سوخت CNG بیان کرد: میزان مصرف CNG با افزایش ۳۰ درصدی رو به‌رو بوده است که ظرفیت لازم برای افزایش ۳۰ درصد بعدی در غرب استان مازندران با همین خدمات موجود وجود دارد.

وی در زمینه سوخت‌رسانی به روستاها خاطرنشان کرد: در بحث توزیع نفت سفید به خانوارهای فاقد گاز طبیعی از قبل تمهیدات لازم را در نظر می‌گیریم و بنابراین برای سوخت‌رسانی به فروشندگان و توزیع در سطح روستاها تاکنون مشکلی نداشتیم و در مناطق صعب‌العبور روستایی نیز قبل از بارش برف انجام شده است و به دست مصرف کننده واقعی خانوار رسیده است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی غرب مازندران درباره تأمین سوخت شب عید در غرب مازندران، اظهار کرد: برای غرب مازندران از محمودآباد تا رامسر به عنوان یکی از پرترددترین محورهای کشور با ۵۷ جایگاه و تقریباً هزار نازل با فرآورده‌های مختلف بنزین معمولی، سوپر و به تازگی بنزین یورو، نفتگاز و نفتگاز یورو در حال ارائه خدمات است.

وی گفت: در زمینه خدمات عمومی از قبیل سرویس بهداشتی و آماده بودن نمازخانه‌ها و خدمات‌دهی کارگران جایگاه‌ها نیز تمهیدات لازم صورت گرفته است و خدمات مطلوب و بدون وقفه صورت خواهد گرفت.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha