درخت گردو پیشتاز جذب مخاطب فجر سی‌وهشتم در مازندران

درخت گردو پیشتاز جذب مخاطب فجر سی‌وهشتم در مازندران

سینما سپهر ساری دیروز همان طور که پیش‌بینی می‌شد شلوغ‌ترین روز جشنواره‌ای در مدت اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر را پشت سر گذاشت که دلیل اصلی آن اکران فیلم سینمایی درخت گردو ساخته محمدحسین مهدویان کارگردان جوان مازندرانی سینمای ایران بود.

درخت گردو که روایتی تلخ و اندوهناک از زندگی اوستا «قادر مولان‌پور»، بنّای اهل یکی از روستاهای سردشت است، تا کنون بین پنج فیلم برتر سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر از نگاه مخاطبان قرار دارد و دیروز نیز در دو سانس توانست بیش از یکهزار و ۲۰۰ مخاطب را به سینما سپهر ساری بکشاند.

بنا بر آمار ستاد برگزاری سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر در مازندران، دیروز برای فیلم سینمایی «درخت گردو» هزار و ۲۳۴ نفر در دو سانس به سینما سپهر آمدند. با این حساب پس از پنج روز برگزاری جشنواره و اکران ۱۰ فیلم از ۱۳ فیلم انتخاب شده بخش‌های سودای سیمرغ و نگاه نو برای مازندران، درخت گردو، تا امروز پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره فجر امسال از نگاه مخاطبان مازندرانی است.

رده‌بندی فروش فیلم‌های فجر در مازندران

پس از فیلم مهدویان، فیلم سینمایی «خروج» اثر ابراهیم حاتمی‌کیا با هزار و ۴۲ مخاطب در دو نوبت اکران دومین فیلم پرمخاطب جشنواره در سینما سپهر است.

«خون شد» به کارگردانی مسعود کیمیایی نیز با دو سانس اکران در چهارمین روز جشنواره برای مازندرانی‌ها، ۶۴۸ مخاطب را به سینما سپهر آورد و در رتبه سوم جدول اکران فیلم‌های فجر در مازندران قرار دارد.

فیلم سینمایی «شنای پروانه» ساخته محمد کارت که یک نوبت و سانس دوم نخستین روز جشنواره فجر در مازندران اکران شده بود، نسبت به فیلم‌های دارای دو نوبت اکران وضعیت بهتری در جلب مخاطب داشت. این فیلم در یک نوبت اکران سینمای سپهر آن هم در نخستین روز جشنواره ۵۸۸ نفر مخاطب داشت. «شنای پروانه» احتمالا در صورتی که دو نوبت روی پرده سینما سپهر می‌رفت، پرمخاطب‌ترین فیلم جشنواره در این سینما طی روزهای برگزاری فجر سی‌وهشتم در مازندران می‌شد.

«تعارض» ساخته محمدرضا لطفی که در دومین روز اکران فیلم‌های فجر سی‌وهشتم در مازندران دو بار اکران شده بود، ۴۵۰ مخاطب در دو سانس داشت.

فیلم سینمایی «عامه پسند» ساخته سهیل بیرقی در یک نوبت اکران ۳۸۵ مخاطب داشت. اما با توجه به این که امروز دو بار دیگر در سینما سپهر روی پرده می‌رود، بر تعداد مخاطبانش در مازندران افزوده خواهد شد.

در بین فیلم‌های با دو نوبت اکران، فیلم سینمایی «پوست» ساخته بهرام ارک و بهمن ارک که نخستین روز اکران فیلم‌ها در سینما سپهر روی پرده این سینما پخش شده بود، در مجموع دو سانس ۲۸۷ مخاطب داشت.

«مردن در آب مطهر» اثر نوید محمودی ۲۵۳ تماشاگر در سینما سپهر طی یک سانس اکران داشت و «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت که بین ۵ فیلم برتر جشنواره از نگاه مخاطبان قرار دارد در سینما سپهر طی یک نوبت اکران ۲۳۵ مخاطب را به این سینما کشاند.

«ابر بارانش گرفته» ساخته مجید برزگر نیز با ۱۹۵ نفر تماشاگر در یک سانس کمترین میزان مخاطب را در ۵ روز اکران فیلم‌ها داشت.

از نخستین روز اکران فیلم‌های سی‌وهشتمین جشنواره فیلم فجر تا کنون ۱۰ فیلم در ۱۵ نوبت اکران روی پرده سینما سپهر رفته که در مجموع ۵ هزار و ۳۱۷ مخاطب داشت.

تا ظهر امروز ۴ فیلم از بخش سیمرغ و پروانه‌ها نیز در سینما سپهر روی پرده رفت که در هر اکران هزار دانش‌آموزا به این سینما آمدند. با این حساب از نخستین روز اکران فیلم‌های فجر سی‌وهشتم – سه‌شنبه ۱۵ بهمن- تا ظهر امروز حدود ۹ هزار و ۵۰۰ نفر در سینما سپهر ساری به تماشای فیلم‌های منتخب نشستند.

این آمار امروز و فردا با روی پرده رفتن چهار فیلم دیگر در نوبت عصر و یک فیلم در بخش سیمرغ و پروانه‌ها احتمالا حدود ۲ هزار نفر دیگر افزایش خواهد یافت.

اخبار مرتبط

خاطره بازی مازندرانی ها با درخت گردو و شنای پروانه

سه هنرمند مازندرانی نامزد سیمرغ‌های فجر سی‌وهشتم

فیلم‌های فجر سی‌وهشتم در مازندران اکران می‌شود

0 نظر

ارسال نظر

capcha