افتتاح واحد سورتینگ برنج در آمل

افتتاح واحد سورتینگ برنج در آمل

به گزارش مازندروز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، در ششمین روز دهه فجر ، واحد بسته بندی و سورتینگ برنج با هدف برند سازی و صادرات این محصول، امروز پنجشنبه با حضور واعظی رییس دفتر رییس جمهور در مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در شهرستان آمل افتتاح شد.
برای ساخت و تجهیز این مرکز حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران گفت: این مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات در زمینی به مساحت بیش از ۱۷۰ هزار متر مربع ۳۰ مردادماه امسال با حضور معاون اول رییس جمهور در شهرستان آمل افتتاح شد که ۴۴۰ واحد حجره دارد و ظرفیت اولیه این مرکز ۳۰۰ هزار تن برنج با بسته بندی، سورتینگ، برند سازی و صادرات کیفی است.
سید اسماعیل یزدان پناه  افزود: برای ساخت فاز نخست این پایانه صادراتی، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از محل سرمایه گذاری سهامداران این پایانه هزینه شده است.
وی، ساماندهی بازار فروش و عرضه برنج، برند سازی و اطمینان خاطر برای مصرف کننده جهت خرید برنج سالم و بدون ناخالصی و نیز جلوگیری از واردات برنج و ظرفیت برای صادرات این محصول را از اهداف مهم ساخت مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادراتی برنج ایران در شهرستان آمل بیان کرد.
مدیر عامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه با ساخت این مرکز فاصله بین کشاورز و مصرف کننده با حذف واسطه‌ها و دلال‌ها کوتاه می‌شود افزود: اواخر پارسال نیز ساخت نخستین سالن معاملات و بورس کالا‌های کشاورزی از جمله برنج با حضور  وزیر جهادکشاورزی در این مرکز شروع شد که با تکمیل آن نقش مهمی در قیمت گذاری برنج خواهد داشت.
یزدان پناه تصریح کرد: حدود ۶ هزار متر مربع نیز واحد‌های تجاری و خدماتی و سالن معاملات و پنجره واحد برای صادرات در این مرکز ایجاد شده و در گام نخست، چندین محموله برنج از این مرکز صادرشده است.
وی با بیان اینکه با ارزیابی، رایزنی و برپایی نمایشگاه‌هایی که مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در بیرون از کشور داشته است، اضافه کرد: خوشبختانه به علت کیفیت و مشتریانی که برنج ایرانی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس وکشور‌های اروپایی داشته، بازار‌های خوبی برای صادرات برنج مازندران فراهم شده است.
مدیرعامل مرکز بین المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران با بیان اینکه فاز دوم این مرکز نیز در این پایانه در حال ساخت است، یادآورشد: با بهره برداری از فاز دوم این پایانه، سالانه برای حدود ۷۰۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران، ظرفیت نگهداری، خرید، فروش و صادرات ایجاد می‌شود

اخبار مرتبط

خزانه‌گیری ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

قفل انتظار یک ماهه بر بازار محصول جدید برنج مازندران/ هنوز کشاورزان منتظر کشف قیمت هستند

تولید 16 تن گلاب در آمل

0 نظر

ارسال نظر

capcha