بورس مازندران رکورد جدید سال ۹۸ را ثبت کرد

بورس مازندران رکورد جدید سال ۹۸ را ثبت کرد

فعالان بازار سرمایه مازندران در دومین هفته بهمن ماه یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال سهام معامله کردند که نسبت به هفته گذشته که به دلیل ایام فاطمیه یک روز تعطیل بود ۳۵ درصد افزایش را ثبت کرد. 

همچنین در بورس منطقه ای مازندران در هفته جاری ۲۰۹ میلیون و ۷۲۸ هزار و ۳۵۵ سهم داد و ستد شد که نسبت به هفته قبل خود رشد ۱۰۰ درصدی داشت. 

برخلاف هفته های گذشته این هفته خرید سهام کفه ترازوی معاملات را به نفع خود سنگین کرد و ۵۸۰ میلیارد ریال سهم خریداری و حدود ۵۰۰ میلیارد ریال نیز فروخته شد. 

پس از چندین ماه بالاخره سهام شرکت‌های خودروسازی کشور با اقتدار به جدول معاملات بورس منطقه ای بازگشت و شرکت سایپا و ایران خودرو بیشترین ارزش معاملات این هفته را به خود اختصاص دادند. 

به گفته کارشناسان افزایش قیمت خودرو به همراه افزایش تقاضا یکی از دلایل اصلی رغبت صاحبان سرمایه در بازار به خرید سهام خودروسازان بود. 

همچنین سهام شرکت های غیر خودرویی مانند قند ثابت خراسان، تولید تجهیزات هپکو و کلر پارس به ترتیب بیشترین میزان هفتگی خرید و فروش سهام در مازندران را به خود اختصاص دادند. 

لازم به ذکر است که سهام شرکت تولید تجهیزات سنگین هپکو پس از یکسال فراز و نشیب این شرکت هفته جاری از سوی فعالان بورس کشور مورد استقبال قرار گرفت و در استانهای دیگر نیز شاهد خرید خوب سهام این شرکت بودیم.

علاوه بر این شاخص قیمت سهام نیز این هفته روند افزایشی را طی کرد و با رشد ۱۸ هزار و ۷۲۵ واحدی به پله ۴۴۵ هزار و ۸۹۴ واحد رسید. 

 برخی کارشناسان و فعالان بازار بورس مازندران معتقد هستند رشد شاخص قیمت تا زمان انتخابات روند افزایشی را دنبال خواهد کرد.

این در حالی است که برخی دیگر از کارشناسان بورس بر این نظر هستند که به دلیل افزایش جذابیت بورس برای سرمایه گذاری و نبود فضای رقیب و ایمن برای سرمایه گذاری در کشور ، بورس همچنان از بیشترین مقبولیت برخوردار خواهد بود. 

همچنین آنها معتقد هستند که بورس به دلیل حرکت در مسیر اصلی خود از این پس زیانده نخواهد بود و سیر صعودی را طی خواهد کرد.  

علاوه بر این شفافیت و قابل اعتماد بودن بازار بورس نسبت به دیگر حوزه های سرمایه گذاری از دیگر دلایل کارشناسان برای روند مثبت بورس کشور است. 

اخبار مرتبط

رشد ۳۰درصدی ارزش معاملات بورس مازندران

معامله ۶۳۲میلیارد ریال سهام در بازار بورس مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha