دهه فجر بخت آب‌بندان‌های فریدونکنار را باز کرد

دهه فجر بخت آب‌بندان‌های فریدونکنار را باز کرد

بر اساس اعلام فرماندار فریدونکنار ، کار مرمت، بازسازی و مناسب سازی سه قطعه آب بندان در سه روستای بزرگ محله ، شیرمحله و حیدرکلا به مساحت حدود ١٨ هکتار مترمربع از امروز آغاز شده است.

مهدی نصیری هزینه اجرای این طرح را بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که با تکمیل و مرمت این سه آبندان، آب لازم برای  ٣٩٠ هکتار اراضی کشاوری منطقه تامین خواهد شد.

علاوه براین امروز کلنگ پروژه پرورش ماهیان خاویاری با اعتباری ۲۰ میلیارد ریال در روستای نوایی محله فریدونکنار به زمین زده شد. ظرفیت این مرکز پرورش ماهیان خاوریاری تولید سالانه هفت هزار و ٥٠٠ کیلوگرم گوشت ماهی خاویاری و برداشت ٢٥٠ کیلوگرم خاویار اعلام شده است.

کلنگ‌زنی گلخانه پرورش گل‌های آنتوریوم یا آپارتمانی به روش هیدروپونیک( بدون خاک ) در زمینی به مساحت ٢ هزار و ٥٠٠ متر مربع و با اعتباری بالغ ۲۲ میلیارد ریال هم از دیگر طرح های دهه فجر امروز فریدونکنار بود.قرار است اعتبارات این پروژه از محل تسهیلات سامانه سیتا (سامانه یکپارچه تسهیلات اعتباری ) تامین شود.

از مزیت های کشت هیدوروپونیک یا بدون خاک می توان به کشاورزی در هر موقیعیت مکانی و جغرافیایی، افزایش تراکم کشت در واحد سطح ، کاهش کار سنگین ، حفظ و نگهداری بهتر آب ، کاهش مشکلات بیماری ها و آفات و ریشه کنی مشکل علف های هرز اشاره کرد.

فرماندار شهرستان فریدونکنار در حاشیه افتتاح این طرح ها با تاکید بر ضرورت رونق تولید در کشور ، گفت : هدف ما این است که با تکیه بر توانایی‌های خود و استفاده بهینه از اراضی غیر قابل کشت برنج بتوانیم رونق تولید را داشته باشیم.

مهدی نصیری افزود : در شهرستان فریدونکنار اراضی زیادی در بافت و چسبیده به بافت وجود دارد که می توان از آنها با روش کشت برنج یا کشاورزی گلخانه ای کوچک مقیاس استفاده بهینه کرد.

وی ادامه داد : با توجه به شرایط مناسب اقلیمی در فریدونکنار و وجود خاک مناسب ، افتتاح طرح‌های اینچنینی می‌تواند الگوی مناسبی برای تولید داخلی و بهره‌برداری مناسب از ظرفیت‌های این شهرستان باشد.

شهرستان فریدونکنار یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران است که بیش از ٦٠ هزار نفر جمعیت دارد و شغل اصلی مردم این شهر کشاورزی است.

این شهرستان حدود ٦ هزار و ٢٢ هکتار زمین کشاورزی کشت برنج دارد و در حال حاضر نیز برای ٣/٥ هکتار از اراضی این شهرستان مجوز ساخت گلخانه داده شده است.

اخبار مرتبط

۳۰۰ بسته معیشتی توسط خیران در فریدونکنار توزیع شد

اهدای ۳۰۰۰ بسته معیشتی و بهداشتی در فریدونکنار

فوت ۲ بیمار مشکوک به کرونا در فریدونکنار

0 نظر

ارسال نظر

capcha