برگزاری جشنواره ورزش و نشاط خانوادگی در مازندران

برگزاری جشنواره ورزش و نشاط خانوادگی در مازندران

حسین دلیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اشاره به فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: ورزش همگانی نقش مهمی در ارتقای سلامت و کاهش نابهنجاری و بیماری‌های غیر واگیر دارد، از این رو ما به دنبال اضافه کردن این بخش به سبد نیاز خانواده‌ها هستیم.

وی یادآور شد: بر طبق آخرین آمار 29 میلیون نفر از جمعیت کشورمان کم‌تحرک یا بی‌تحرک بوده و  دچار اضافه وزن و عارضه چاقی هستند، به همین دلیل امروز باید ورزش همگانی را به عنوان نیاز مبرم در نظام سلامت توسعه بدهیم.

دلیری افزود: وزارت ورزش و جوانان در سال جاری با برنامه‌ریزی محوری در جهت افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های بدنی و ارزشی و همچنین ارتقای سطح دانش مردم در راستای سواد حرکتی و ورزشی با شعار مردم فعال و ایران فعال اقداماتی را انجام داده است.

این مسؤول تصریح کرد: در استان مازندران در ایام دهه فجر طرح ملی فجر تا نوروز را با هدف افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های بدنی برنامه‌ریزی کرده و به ادارات ابلاغ کردیم این طرح از اول بهمن ماه آغاز و به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مزین شد.

وی عنوان کرد: در استان مازندران برنامه‌های مشارکت در دو بخش جمعی و همگانی دو و پیاده‌روی از یک بهمن ماه لغایت 20 فروردین ماه سال بعد در روزهای پنج شنبه و جمعه اجرا می‌شود.

دلیری اضافه کرد: بخش مهم شامل جشنواره‌های ورزش و نشاط خانوادگی با محوریت همکاری ورزش و جوانان در بوستان و پارک‌های تفریحی در دو فاز زمانی 12 بهمن ماه فجر تا 22 بهمن ماه و سپس 20 اسفند ماه لغایت 20 فرورین ماه اجرا خواهد شد.

معاون توسعه ورزش همگانی اداره ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: در این جشنواره شاهد 14 ایستگاه ورزشی در یکی از پارک‌های فعال با محتوای هدفمند خواهیم بود که افراد موثر در این ایستگاه‌ها به آموزش رایگان رشته‌‌های ورزشی،  نمایش کار با تجهیزات ورزشی، مشغول هستند.

وی اعلام کرد: از دیگر برنامه‌ها در این جشنواره می‌توان‌ به  ورزش سالمندان، برگزاری مسابقات در رشته‌های تیمی حانبازان، معلولین و مردم، مسؤولان، پایش سلامت و  تندرستی، ایستگاه ورزش الکترونیک، ورزش کودکان و بازی‌های کودکانه و  تفریحی اشاره کرد.

دلیری در پایان گفت: استان مازندران در جشنواره ملی بازی‌های سنتی، بومی و محلی رتبه نخست را در سال جاری کسب کرد و در مسابقات روستایی و عشایری منطقه نائب قهرمان شد.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha