۸۸۶ پروژه زیربنایی در دهه فجر در مازندران افتتاح می‌شود

۸۸۶ پروژه زیربنایی در دهه فجر در مازندران افتتاح می‌شود

احمد حسین‌زادگان عصر امروز در نشستی خبری با خبرنگاران که به‌مناسبت دهه مبارکه فجر در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: ۷۲ پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۸۴۳ میلیارد تومان و اشتغال ۸۷۰ نفر در طرح‌های اشتغال‌زایی تولیدی و صنعتی قرار بوده و از این تعداد ۷۹۴ پروژه با هزینه ای بالغ بر یک هزارو ۱۱۱ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۵ هزارو ۱۷۰ نفر انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان ساری با ۱۰۲ پروژه بیشترین افتتاح را به‌خود اختصاص می‌دهد، تصریح کرد: بابلسر با اعتباری بالغ بر ۴۰۵ میلیارد تومان بیشترین اعتبار را دارد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: ۴۰ پروژه افتتاحی دهه فجر در بخش عمران شهری و شهرداری‌ها بوده و  ۳۴۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۴۹ میلیارد تومان مربوط به عمران روستایی است.

حسین‌زادگان گفت: پروژه‌های روستایی در قالب زیربنایی، بهسازی، آسفالت راه روستایی، سالن ورزشی، مسکن محرومان، نوسازی اراضی شالیزاری، آبرسانی، گازرسانی، برق رسانی، تقویت ولتاژ و پروژه‌های دهیاری است.

وی با اشاره به اولویت پروژه‌های مهم در طرح‌های عمرانی گفت: برخی پروژه‌های اولویت‌دار در سفر رئیس جمهور به استان افتتاح می‌شود.

استاندار مازندران در مورد پروژه ساری – تاکام نیز بیان کرد: این پروژه ماهیت منطقه‌ای ندارد بلکه نگاه ملی برای تخصیص اعتبارات ویژه جهت تکمیل آن ضروری است و این پروژه ملی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

حسین‌زادگان با اشاره به دپوی زباله ساری در منطقه چهاردانگه ساری افزود: پروژه زباله‌سوز ساری در چند سال گذشته با سه میلیارد تومان افتتاح می‌شد ولی تعلل صورت گرفته باعث شد تا هزینه تمام شده پروژه به چندین برابر افزایش یابد.

وی یادآور شد: مدیریت متمرکز در حوزه پسماند تا کنون انجام نشده و د این راستادرخواست سازمان پسماند استان مصوب شده و به‌زودی مدیر آن فعال می‌شود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه از محل تولید کالاهای آلاینده هزینه برای رفع پسماند در استان‌های شمالی اختصاص می‌یابد، گفت: مشکل زباله اگر قرار است در استان برطرف شود باید منابع و ردیف اعتباری پایداری داشته باشد.

۷۲ پروژه با اعتبار ۸۴۳ میلیارد تومان جهت ایجاد اشتغال در مازندران

مهدی رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی مازندران نیز ادامه نشست خبری بیان کرد: به مناسبت این ایام براساس برنامه‌ای که دستگاه‌های اجرایی در اختیار استانداری قرار دادند، ۸۶۶ پروژه با اعتبارهزار و ۹۵۴ میلیارد تومان در استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: کلنگ زنی ۴۶ پروژه به ارزش بیش از ۴۴۹ میلیارد تومان نیز به مناسبت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب برنامه‌ریزی شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: ۷۲ پروژه با اعتبار ۸۴۳ میلیارد تومان نیز جهت ایجاد اشتغال برای ۸۷۰ نفر در قالب طرح های تولیدی و صنعتی آغاز به کار می‌کنند.

رازجویان خاطرنشان کرد: ۷۹۴ پروژه با هزینه ۱۱۱۱ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵ هزار و ۱۷۰ نفر نیز در حین اجراست و در شمار طرح ها و پروژه های عمرانی و خدماتی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه ساری با ۱۰۲ پروژه، آمل با ۸۹ و بابل با ۸۸ پروژه بیشترین تعداد پروژه ها را دارند، افزود: در بخش اعتباری نیز بابلسر با ۴۰۵، ساری با ۳۸۴ و آمل با ۱۵۳ میلیارد تومان به ترتیب بیشترین میزان اعتبارات را به خود اختصاص دادند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران بیشترین تعداد پروژه‌های دهه فجر را مختص دستگاه‌های توزیع برق ساری و غرب استان و جهاد کشاورزی به ترتیب با ۱۲۱، ۹۶ و ۶۶ مورد اعلام کرد.

رازجویان یادآور شد: اداره کل صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی و گردشگری و برق منطقه ای مازندران به ترتیب با ۴۱۶، ۳۷۱ و ۳۰۶ پروژه، بیشترین میزان اعتبارات دهه فجر را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

دهه فجر ؛ میدان تره بار جدید ساری افتتاح می شود

۶ طرح در نوشهر به بهره‌برداری رسید

راه اندازی ۷ طرح کلان صنعتی دهه فجر در مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha