برگزاری نخستین تور آفرود پرنده نگری در ساحل زیبای خزر

برگزاری نخستین تور آفرود پرنده نگری در ساحل زیبای خزر

به گزارش مازند روز به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما مرکز مازندران، مدیر موسسه گردشگری هفت اقلیم تنکابن گفت: این موسسه برای توسعه صنعت گردشگری با همکاری شرکتِ گردشگریِ بیراهه سبز، نخستین تور آفرود پرنده نگری را در ساحل زیبای خزر و تالاب های اطراف آن برگزار کرد.

الهام کریمی، این تور یک روزه گردشگری را سفری آموزشی همراه با برگزاری دروس عملی اعلام کرد و افزود: هدف از برگزاری این دوره،  شناخت عملی شرکت کنندگان از نزدیک با پرندگان بود.

دکترجمشید منصوری نویسنده کتاب مرجع پرنده شناسی ایران هم در حاشیه این تور گردشگری با اشاره به اینکه  بیشتر مردم علاقمند به دیدن پرندگان از نزدیک هستند گفت:  این سفرها موجب تغییر نگرش گردشگران نسبت به پرنده ها  و حفاظت از آنها می شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تنکابن هم در این سفر با اشاره به اهمیت آموزش در بخش گردشگری گفت : سواحل دریای خزر به دلیل مجاورت با جنگل و طبیعت، یکی از مستعدترین مناطق کشور برای توسعه توریسم و رونق صنعت گردشگری است.

سعید بهادری برگزاری این تورهای گردشگری را برای معرفی مناطق گردشگرپذیر شهرستان تنکابن به گردشگران داخلی و خارجی تاثیرگذار دانست و افزود: از برنامه های این اداره کل، برگزاری تعداد بیشتری از تورهای گردشگری با محوریت پرنده نگری در این شهرستان است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha