افتتاح پایلوت نیمه‌صنعتی جلبک اسپیرولینا

 افتتاح پایلوت نیمه‌صنعتی جلبک اسپیرولینا
به گزارش مازندروز به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما رییس جهاد دانشگاهی مازندران در آیین بهره برداری پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریزجلبک اسپیرولینا در چپکرود جویبار با بیان اینکه این ریزجلبک در سراسر دنیا به عنوان مقوی‌ترین غذای سبز و همچنین به عنوان غذای آینده شناخته شده است گفت:: امروزه ریز جلبک اسپیرولینا در صنایع مختلف کشاورزی، شیلات، دام و طیور، بهداشتی آرایشی و دارویی کاربرد دارد.
به گفته عبداللهیان این ترکیب به دلیل داشتن بیش از ۷۰ درصد پروتئین، اسید‌های آمینه ضروری، ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسید‌های چرب ضروری برای مصارف مختلف از طریق واردات تامین می‌شود که هزینه تهیه هر یک کیلوگرم محصول خشک این ترکیب، ۳۰۰ دلار است.
رییس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به این که برای اجرای این طرح در ۳ سال ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شد گفت:: با توجه به اهمیت تولید این محصول و محصولات ثانویه، جهاد دانشگاهی استان آمادگی کامل دارد تجربیات تولید این محصول را بدون محدودیت در اختیار بخش‌های مصرفی قرار دهد.
در طرح پایلوت نیمه صنعتی تکثیر و پرورش ریز جلبک اسپیرولینا که در ۱۰ استخر هر کدام به ظرفیت ۵ هزار لیتر انجام می‌شود سالیانه ۶۰۰ کیلوگرم جلبک خشک، استحصال می‌شود.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha