پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا در مازندران

پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا در مازندران

به گزارش مازندروز به نقل از  خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه امسال با توجه به شرایط جوی بیماری آنفلوانزا در استان شیوع بیشتری دارد، گفت: در فصل سرما بیماری همه گیر آنفلوانزا یکی از عفونت‌های تنفسی شایع در میان مردم به شمار می‌رود که پیشگیری و کنترل آن اهمیت بسزایی دارد.
دکتر پارسایی با تاکید بر رعایت نکات بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزا از افراد مبتلا خواست از خوددرمانی، دست دادن و روبوسی و حضور در محل کار، مدرسه و مهد‌های کودک پرهیز کنند.
او گفت: خانواده‌ها از بیمار مبتلا به آنفلونزا حدود یک و نیم متری فاصله داشته باشند و شستشو مکرر دست‌ها را با آب و صابون انجام دهند.
پارسایی افزود: بیماران از مصرف خودسرانه دارو و تزریق کورتون و دگزامتازون خودداری و برای درمان به پزشک متخصص مراجعه کنند.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه واکسن آنفلوانزا به میزان لازم در داروخانه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی استان موجود است، گفت: خانم‌های باردار، کودکان زیر ۱۰سال و افراد دارای سابقه بیماری دیابت، آسم، تالاسمی، قلبی، کلیوی، فشار خون و افراد دارای نقص سیستم ایمنی می‌توانند با مراجعه به مراکز درمانی و بهداشتی محل سکونت واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند.

اخبار مرتبط

مازندران مهر ماه سال آینده میزبان گردشگران کشور‌های عضو اکو

ممنوعیت ورود به مازندران

اعلام آمادگی دادگستری مازندران برای حضور میدانی دربرخورد با زمین‌خواری

0 نظر

ارسال نظر

capcha