سرپهلوانی لوچوکاران بابل و قائم شهری در جام شهدای ششم بهمن

سرپهلوانی لوچوکاران بابل و قائم شهری در جام شهدای ششم بهمن
به گزارش مازند روز به نقل از  خبرگزاری صداوسیمای مرکز مازندران، مسئول برگزاری این مسابقات گفت: در پایان نخستین دوره از مسابقات کشتی سنتی لوچو مازندران جام شهدای ششم بهمن شهرستان آمل که با رقابت بیش از ۹۰ لوچوکار از شهر‌های استان به مدت سه روز در سالن ورزشی غدیر شهرداری آمل برگزار شد،  یاسر محمدی از قائمشهر در وزن کمتر از ۸۵ کیلوگرم  و محمد علی تبار از بندپی شرقی بابل در وزن بالاتر از وزن ۸۵ کیلوگرم موفق به کسبسرپهلوانی شدند.
پرویز فرزان افزود: در بخش پهلوانی این مسابقات نیز، در وزن -۶۵ کیلوگرم مهران خانلری از آمل، در وزن -۷۵ کیلوگرم رضا عبدالله پور از بابلسر، در وزن -۸۵ کیلوگرم حسین خداکرمی از نور، در وزن -۹۵ کیلوگرم محمد علی تبار از بندپی شرقی بابل و در وزن +۹۵ کیلوگرم مهدی ابراهیمی از آمل عنوان پهلوانی را از آن خود کردند.
به هر پهلوان این مسابقات یک راس گوسفند و به دو سرپهلوان نیز علاوه بر یک راس گوسفند یک راس گاو نیز به عنوان هدیه اهداء شد.
کشتی لوچو، ازکشتی باستانی و سنتی مردم مازندران است که به قهرمان و یا پهلوان مسابقات گوسفند، گاو و یا قالیچه به عنوان هدیه اهداء می‌شود. 
مسئول اجرایی این مسابقات نیز گفت: این مسابقات به عنوان نخستین برنامه تدوین شده امسال ستاد گرامیداشت حماسه مردمی ششم بهمن مردم شهرستان آمل است که در بخش ورزشی شروع شد.
علی تقی پور افزود: خوشبختانه بنا بر آمار‌های گرفته شده در طول سه روز برگزاری این مسابقات بیش از ۳ هزار تماشاگر علاقمند از شهر‌های مختلف استان برای تماشای مسابقات کشتی لوچو جام شهدای ششم بهمن به آمل آمدند.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha