همایش بانوان فرهنگ یار در ساری برگزار شد

همایش بانوان فرهنگ یار در ساری برگزار شد

به گزارش مازندروز به نقل از خبرنگار مهر، سمیه قاسمی طوسی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران ظهر پنجشنبه در همایش بانوان فرهنگ یار، هدف از اجرای طرح بانوان فرهنگ یار را کاهش حوادث ترافیکی بیان کرد و نقش آن را در رعایت فرهنگ راهنمایی و رانندگی مهم برشمرد.

وی افزود: برای اولین بار در سطح کشور طرح بانوان فرهنگ یار با حضور فرهنگیان و معلمان در استان اجرا شد و فرهنگسازی از طریق آموزش بانوان، توسعه فرهنگ ترافیک توسط بانوان در جامعه، افزایش انضباط و کاهش سوانح ترافیکی از اهداف آن است.

قاسمی طوسی یادآور شد: کاهش هزینه‌های مالی و معنوی تصادفات از دیگر اهداف طرح است زیرا مرگ و میر در حوادث ترافیکی بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی بیشتر شمار را تشکیل می‌دهد.

مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری مازندران افزود: زنان صرفنظر از این مادر و یا شاغل هستند می‌توانند برای کودکان نقش آموزش دهنده را بازی کنند و مفاهیم مهم ترافیک را آموزش دهند.

وی افزود: اگر مادران مبانی اولیه ترافیک را به فرزندان بیاموزند آنان تا آخر عمر نسبت به این مسئله توجه خواهند کرد و طرح بانوان فرهنگ یار می‌تواند در ارتقای فرهنگ ترافیکی نقش بسزایی داشته باشد.

وی گفت: طیف گسترده‌ای مشکلات مهندسی و ساختمانی نظیر فقدان مناسب سازی معابر، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی وجود دارد و انتظار داریم دستگاه‌های متولی این مسائل را مدیریت کنند.

اخبار مرتبط

مشکلات نیروگاه زباله‌سوز ساری رفع خواهد شد / تاکید بر شتاب در تکمیل پروژه

آسفالت ۱۰۰ روستا در ساری / تاکید بر جلوگیری از تصرف اراضی و جنگل‌خواری

ساری در مازندران الگو باشد / اصول شهرسازی را در ساری پیاده کنید

0 نظر

ارسال نظر

capcha