رشد ۲۶ درصدی تولید مواد مخدر گلخانه‌ای در مازندران

رشد ۲۶ درصدی تولید مواد مخدر گلخانه‌ای در مازندران

 سردار سید محمود میرفیضی روز پنجشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر استان خواستار اجرای طرح بازدارندگی درمازندران شد و افزود: در حال حاضر بعد از شناسایی نقاط آسیب دیده و پاکسازی، مهم ترین اولویت ما بازدید از گلخانه ها است که باید به کمک جهاد کشاورزی و دهیاری انجام شود.

وی شرایط مازندران را در شیوع مصرف مواد مخدر خوب توصیف کرد و گفت: میانگین شیوع مصرف مواد مخدر در کشور ۵/۴ درصد است که این میزان در مازندران ۲/۶ درصد می باشد.

به گفته فرمانده نیروی انتظامی مازندران نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در دانش اموزان متوسطه دوم هنرستان های کشور نیز ۲/۴ است که در مازندران حدود ۱/۴ درصد است.

رشد ۱۱ درصد کشفیات مواد مخدر در مازندران

فرمانده نیروی انتظامی مازندران همچنین به حوزه کشفیات مواد مخدر اشاره کرد و گفت: در ۹ ماه امسال حدود سه هزار و ۸۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱ درصدی داشت. 

سردار میرفیضی از دستگیری ۱۱ هزار و ۸۴۴ نفر مربوط به مواد مخدر در سال جاری خبر داد و گفت :  این میزان کشفیات و دستگیری ها صرفا به معنای افزایش مصرف نیست بلکه به معنای گسترش شبکه شناسایی و کشفیات است.

 وی با بیان اینکه امسال شناسایی جامعه هدف و مناطق آسیب پذیر در دستور کار نیروی انتظامی قرار گرفت، افزود: در همین راستا پنج هزار و ۶۰۰ نفر از معتادین استان دستگیر شدند  که ۱۰درصد نسبت به آمار مشابه سال قبل افزایش داشته است .

افت شدید قیمت مواد مخدر صنعتی 

 فرمانده نیروی انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه در استان مصرف مواد سنتی بیشتر از مواد صنعتی است، گفت:به اعتقاد ما شرایط جوی مازندران مصرف مواد مخدر سنتی را بیش از صنعتی کرده است.

میرفیضی همچنین درباره وضعیت قیمت مواد مخدر در سال جاری  افزود: شیشه تنها مواد مخدری است که شاهد کاهش قیمت بود که افت ۴۵ درصدی را امسال تجربه کرد.

وی ادامه داد: مواد مخدر سنتی همچون حشیش ۶۶ درصد ، تریاک ۱۳ درصد و هرویین ۲۲ درصد در سال جاری افزایش قیمت را شاهد بودند .

میرفیضی بیشتر کشفیات را متعلق به تریاک دانست افزود:  از مواد کشف شده  ۳۶ درصد تریاک، ۱۵ درصد حشیش و یک درصد هرویین، ۳ درصد شیشه و ۴۵ درصد سایر مواد مخدر بوده است.

اخبار مرتبط

دستبند پلیس بر دستان قاچاقچی مواد مخدر

جانشین فرمانده ناجا: طرح‌های مقابله با هنجار‌شکنان تشدید خواهد شد / ایران رکود تاریخی کشفیات مواد مخدر ‌دنیا را شکست‌

شیوع اعتیاد در بین تحصیلکرده ها و افراد شاغل/ امسال بیش از 6 تن مواد مخدر در استان کشف شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha