تولید سالانه ۶۸۵هزار انواع گل و گیاهان گلخانه‌ای در نکا

تولید سالانه ۶۸۵هزار انواع گل و گیاهان گلخانه‌ای در نکا

به گزارش  مازند روز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز مازندران، سید شبر موسوی تاکامی با اشاره به اینکه سطح گلخانه های شهرستان نکا ۸هزار و ۴۰۰مترمربع است گفت: گلخانه داران نکایی سالانه ۶۸۵هزار انواع گل در این شهرستان تولید و روانه بازار می کنند.

مدیر جهاد کشاورزی نکا با بیان اینکه ۲۰واحد پرورش گل و گیاهان گلخانه‌ای در این شهرستان فعال هستند گفت: از این تعداد ۳واحد به صورت صنعتی و ۱۷واحد به صورت کوچک مقیاس فعالیت دارند.

موسوی تاکامی تصریح کرد: ۲۳نفر به طور مستقیم و به صورت دائم در واحدهای تولیدی گل و گیاهان گلخانه‌ای شهرستان نکا مشغول به کار هستند.
وی ادامه داد: محصولات تولیدی این واحدها شامل، ۱۳۱هزار و ۷۰گل گلدانی و آپارتمانی،۳۴هزار و ۵۰شاخه بریده و ۵۲۰هزار بوته و نشا است.
مدیر جهاد کشاورزی نکا در خصوص پرداخت تسهیلات پرورش گل و احداث گلخانه گفت: متقاضیان پرورش گل و گلخانه در مقیاس کوچک و خانه باغ‌ها برای دریافت مجوز باید به مدیریت جهاد کشاورزی در شهرستان نکا و برای واحدهای صنعتی به نظام مهندسی کشاورزی استان مراجعه کنند.
موسوی تاکامی با بیان اینکه بهره برداران برای شروع به کار باید حداقل ۲۰درصد به عنوان آورده شخصی و سرمایه اولیه داشته باشند، افزود: امسال تا کنون در این بخش، ۳نفر متقاضی از طریق سامانه سیتا برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

اخبار مرتبط

خزانه‌گیری ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شد

صادرات ۹۰ هزار تن طلای نارنجی از مازندران

0 نظر

ارسال نظر

capcha