برگزاری نشست هم اندیشی استانداران سراسر کشور

برگزاری نشست هم اندیشی استانداران سراسر کشور

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور آقای وحیدی در این نشست که با موضوع ترویج فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، گفت: فرهنگ دفاع مقدس، تحکیم بخش هویت ایرانی-اسلامی است.

در این نشست که صبح دوشنبه در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد، سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز حضور داشت.

وزیر کشور در این نشست با بیان اهمیت حفظ ارزش‌های دفاع مقدس، گفت: این یک حرکت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی و پشتوانه بزرگ کشور است.

دکتر احمد وحیدی دفاع مقدس را عنصر اقتدار و عزت آفرین و تاریخی دانست و تاکید کرد همه فرزندان ایران باید به افتخارات این دفاع به خود ببالند.

وی با اشاره به فراز‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب درباره تاریخ ترکمانچای که از آن به تلخی یاد کردند، گفت: باید بگونه‌ای کار شود که افتخارات دفاع مقدس ۱۰۰ و حتی ۲۰۰ سال آینده در ذائقه مردم حفظ شود.

وزیر کشور یکی از دلایل کم رنگ شدن هویت در بین برخی جوانان کشور را قطع ارتباط با تاریخ نورانی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس دانست و افزود آشنا کردن نسل جوان با افتخارآفرینی‌های دفاع مقدس تاثیر زیادی بر نگرش‌ها در سطح جامعه دارد و در بی اثر کردن نقشه‌ها و برنامه‌های دشمنان کشور نقش مهمی خواهد داشت.

دکتر وحیدی حوادث جاری در منطقه را ادامه دفاع مقدس توصیف کرد و افزود: امروز با تحولاتی که در غزه، یمن و عراق و سایر نقاط جریان دارد، می‌بینیم که آن پیام‌های امام (ره) که فرمودند با این دفاع مقدس انقلاب را به دنیا صادر کردیم، بطور عینی محقق شده است.

وی تحکیم هویت اسلامی، ایرانی و انقلابی را در کشور یک امر مهم و وظیفه حساس خواند و اضافه کرد: این هویت انقلابی از هویت دفاع مقدس است و در همه حوزه‌ها باید به عنوان یکی از حرکت‌های بزرگ فرهنگی در نظر گرفته شود.

وزیر کشور بر توجه ویژه به حرکت راهیان نور تاکید کرد و گفت هویت سازی از جمله اهداف این سفر‌های تبیینی است و باید یک گام جلوتر به سمت هویت سازی برای روستا‌ها و شهرهایمان در ارتباط با دفاع مقدس برویم.

دکتر وحیدی با تاکید بر تلاش جهت ترویج فرهنگ دفاع مقدس به عنوان یک فرهنگ بالنده و معنوی گفت همه استان‌ها و اکثر شهر‌های کشور روز‌های ویژه‌ای در دفاع مقدس دارند همچون شهر اصفهان که در یک روز بیش از ۳۷۰ شهید را تشییع کردند. این روز‌ها را باید با ابتکار و خلاقیت زنده نگهداریم و با آن هویت شهر‌ها و حتی روستاهایمان را بسازیم.

براساس این گزارش، سردار کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس نیز در سخنانی از اقدامات وزارت کشور و استانداران به عنوان روسای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد‌های راهیان نور استانی، قدردانی کرد.

وی ضمن ارائه گزارشی در خصوص وضعیت باغ موزه‌های دفاع مقدس در نقاط مختلف کشور، از پایان برخی موزه‌ها تا سال آینده خبر داد.

کارگر در خصوص ۵ موزه استان‌های گلستان، گیلان، زنجان، قزوین، لرستان هم گفت این موزه‌ها قرار بود در دهه فجر امسال افتتاح شود که به سوم خرداد سال آینده موکول شد.

پیگیری موزه‌های استان‌های خوزستان با ۴ موزه و کرمانشاه با ۳ موزه و نیز موزه طبس با عنوان استکبارستیزی از دیگر مواردی بود که رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس به آن اشاره کرد.

وی در عین حال برای پیشبرد سریعتر طرح‌های دفاع مقدس از استانداران خواست از امکانات و ظرفیت‌های استانی نیز استفاده کنند.

اخبار مرتبط

یوسف نوری، استاندار جدید مازندران شد

یوسف نوری استاندار مازندران می‌شود

چشم دنیا مبهوت اقتدار موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی ایران

0 نظر

ارسال نظر

capcha