مدیرکل صداوسیما مرکز مازندران:

جهاد تبیین خبرنگاران ترغیب مردم به شرکت در انتخابات است

جهاد تبیین خبرنگاران ترغیب مردم به شرکت در انتخابات است

دکتر هادی ابراهیمی در نشست فصلی خبرنگاران شهرستان‌ها با بیان اینکه استان مازندران ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی دارد، گفت: خبرنگاران شهرستان‌ها باید با معرفی این ظرفیت‌ها، نقش و رسالت خود را در پویائی، آگاهی بخشی و امیدافزایی جامعه ایفا کنند.

او توجه رسانه استانی به شهرستان‌ها را یکی از محور‌های مهم سند تحول صدا و سیما و امری مهم و ضروری دانست و افزود: رویکرد جدید صدا و سیما عدالت گستری و توجه جدی به شهرستان‌ها و مناطق دور افتاده است

مدیر کل صدا و سیمای مازندران با بیان اینکه خبرنگاران با افزایش سواد رسانه‌ای باید مرجعیت خبری رسانه استانی را حفظ و تقویت کنند، ادامه داد: مرجعیت خبری لزوما به معنای پوشش رویداد‌ها نیست بلکه تولید خبر و گزارش از اتفاقاتی است که از چشم دیگران دور مانده است.

ابراهیمی گفت: جنگ امروز، جنگ رسانه است و رسانه استانی نیز در این تقابل رسانه‌ای دشمن، باید با روایت درست، قوی‌تر از همیشه ظاهر شود و جریان اصلی اطلاعات وابسته به نظام سلطه را خنثی کند

مدیرکل صدا و سیمای مازندران به موضوع انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، انتخابات لیله القدر انقلاب اسلامی است و ما نیز به عنوان رسانه در این زمینه مسئولیت داریم. 

ابراهیمی برگزاری انتخابات پرشور را یکی از مولفه‌های قدرت نظام دانست و افزود: خبرنگاران این اقتدار ملی را به خوبی و با سلیقه درست باید به نمایش عموم بگذارند چرا که توقع مردم از رسانه پخش اخبار باکیفیت و تولیدات حرفه‌ای است.

او با اشاره به اینکه صدا و سیمای مازندران برای نخستین بار در یک اقدام نوآورانه اقدام به تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی کرده است، ادامه داد: رسانه استانی میدان را برای همه سلایق، جناح‌ها و گرایش‌های سیاسی باز کرده است 

مدیرکل صدا و سیمای مازندران گفت: راهبرد دشمن ایجاد ناامیدی و یاس در بین مردم است و این وظیفه خبرنگاران و رسانه است که در مسیر جهاد تبیین مردم را به حضور گسترده در انتخابات تشویق و ترغیب کند.

ابراهیمی افزود: میدان باز سیاسی و رقابت واقعی در دستور کار صدا و سیمای مازندران است و یکی از این کار‌ها که باید انجام شود راه اندازی تریبون‌های آزاد مردمی و دانشجویی در شهر‌ها و روستا‌های استان است.

او با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تحقق جهاد تبیین ادامه داد: هر کسی که تریبون و مخاطب دارد علاوه بر تشویق مردم به حضور آگاهانه و پرشور در انتخابات باید آثار و نتایج این حضور را نیز تبیین کند.

اخبار مرتبط

فرایند دور دوم انتخابات مجلس در مازندران چه روندی طی می‌کند؟

مخالفت ادیانی با اصلاح برخی قوانین انتخابات

نتایج قطعی آرای مجلس یازدهم در مازندران اعلام شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha