مصارف خانگی اولویت شرکت گاز مازندران است

مصارف خانگی اولویت شرکت گاز مازندران است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز مازندران، قاسم مایلی رستمی در جلسه ثبت دانش و درس‌آموخته های بحران زمستان سال گذشته با اشاره به محدودیت‌های موجود در تامین گاز، اظهار کرد: راه حل اساسی این مشکل، تغییر فرهنگ مصرف و صرفه‌جویی در مصرف است که تاثیر آن از همه اقدامات محدودکننده بیشتر است.

وی در عین حال اولویت اول استان را تامین گاز بخش خانگی دانست و افزود: گروه‌های مرجع بویژه ائمه‌جمعه و رسانه‌ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ صحیح مصرف دارند و اگر بتوانیم در مصرف گاز صرفه‌جویی کنیم بخش زیادی از کمبودها مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه اولویت ما در تامین گاز، مصارف خانگی است، گفت: طبیعی است که در شرایط کمبود، مصارف غیرضروری باید قطع شود مگر اینکه بتوانند با رعایت اصول فنی، با سوخت جایگزین به فعالیت ادامه دهند.
مایلی رستمی با اعلام اینکه ذخیره‌سازی سوخت دوم و جایگزین برای واحدهای تولیدی و صنعتی استان در فصل سرد سال ضروری است یادآور شد: در زمان افت فشار گاز و افزایش مصرف گاز طبیعی برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در استان ذخیره سازی سوخت دوم و جایگزین ضروری است.

وی با بیان اینکه هماهنگی‌های لازم با شرکت نفت منطقه‌ای در این رابطه صورت گرفته است، از صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی استان خواست هر چه زودتر نسبت به تامین سوخت دوم و جایگزین اقدام کنند تا در صورت ضرورت خللی در روند تولیدشان ایجاد نشود.

مایلی رستمی بر رعایت الگوی مصرف در ادارات، دستگاه‌های اجرایی و مراکز آموزشی نیز تاکید کرد و گفت: دستگاه‌های اجرایی باید بیش از همه بخش‌ها برای رعایت حال مردم در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند و عملکرد ادارات در این زمینه به صورت مرتب رصد می شود.

او ابراز امیدواری کرد با اقدامات پیشگیرانه و همچنین رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف گاز بتوانیم زمستان امسال را با کمترین مشکل سپری کنیم.

گفتنی است با حضور نمایندگان شرکت ملی گاز ایران و معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران، جلسه ثبت دانش و درس‌آموخته های بحران زمستان ۱۴۰۱ در شرکت گاز مازندران برگزار شد.

اخبار مرتبط

ضرورت استخراج و اکتشاف گاز در دریای خزر

تذکر به ۲۴ هزار خانوار بدمصرف گاز در مازندران

قطع گاز ادارات و خوش نشین‌های پرمصرف مازندران/ صنایع دوگانه‌سوز شدند

0 نظر

ارسال نظر

capcha