سازمان عمران سواحل گره گشای مشکل ساماندهی سواحل شود

سازمان عمران سواحل گره گشای مشکل ساماندهی سواحل شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در بررسی آخرین وضعیت ساماندهی سواحل، اظهار کرد: موضوع ساماندهی سواحل یکی از افتخارات دولت مردمی سیزدهم است.

وی افزود: بعد از ۴۴ سال توجه به امر سواحل و تفرجگاه مردم مورد تاکید آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور قرار گرفت و بعد از دستور رئیس‌جمهور با اعلام آزادسازی حریم ۶۰ متری سواحل ساماندهی سواحل مردم بتوانند از فضای سواحل بهره‌مند شوند.

استاندار مازندران با بیان اینکه اقدامات زیادی در این زمینه انجام شد، گفت: سرمایه‌گذاری در سواحل اینگونه نیست دولت به تنهایی برای سواحل، بودجه در نظر بگیرد علت اینکه کار یک مقداری زمان‌بر شد به‌دلیل اینکه برخی قوانین در رابطه با سواحل دست و پا گیر هستند.

حسینی‌پور با اعلام اینکه بعد از انقلاب در مجلس شورای اسلامی سازمان عنوان ساحل تشکیل و تصویب شد اما اجرا نشد، تصریح کرد: در سال ۹۲ مجلس شورای اسلامی سازمان عمران ساحل را به‌عنوان سازمان مستقل برای ساماندهی ساحل تصویب کرد آما دولت وقت این کار را بعد از ۶ ماه از دستور کار خارج کرد.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم علاوه بر اینکه به دنبال احیای سازمان عمران ساحل بودیم در مجموعه برنامه توسعه هفتم با پیشنهاد وزارت گردشگری ماده‌ای درباره این موضوع اختیارات استانداران درباره ساماندهی سواحل آورده شد که در صورت تصویب یکی از بن‌بست‌های اساسی ساختن و ساماندهی ساحل بازخواهد شد.

استاندار مازندران بیان کرد: همه مباحثی که تاکنون مطرح شد کاملا موضوع روشن است بحث اول قانونی است که مربوط به ۵۰ سال قبل است و این قانون باتوجه به نیازهای آن روز جامعه باید اصلاح شود و قانونی نیست که پاسخگوی نیاز جامعه باشد.

حسینی‌پور بیان کرد: طی این مدت پیگیری‌های بسیار جدی انجام شد همین تفاهم‌نامه اولا منابع طبیعی براساس قانون پافشاری می‌کند سال گذشته طرح ساماندهی ساحل را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ۱۲ نقطه انجام شد با نامه دادستان استان و براساس قانون سال ۵۴ منابع طبیعی جلویش گرفته شد.

وی با تاکید بر اینکه در این مسیری که داریم حرکت می‌کنیم نیازمند این هستیم تغییر اساسی با نیازمندی‌های روز در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: ۴۰ میلیون مسافر وارد استان می‌شود که ما داریم با بودجه استانی خدمات ملی می‌‌دهیم که در این زمینه دولت آمده سیاست‌گذاری کرده بخش خصوصی وارد شود که ریل‌گذاری بخش  خصوصی انجام شد که از نمایندگان مجلس درخواست داریم این قانون را تصویب کنند؛ چرا که برای تامین نیازمندی مردم راهکارهای قانونی داشته باشیم.

استاندار مازندران با اشاره به  وجود بیش از ۴۷۰ کیلومتر سواحل در مازندران گفت: طول نوار ساحلی اقدامات خوبی انجام شد، البته این ساحل در شان و منزلت مردم ایران نیست که باید اقدامات اساسی‌‌تری صورت گیرد.

اخبار مرتبط

حضور مردم قائمشهر برای تشکیل زنجیره انسانی در سواحل / بسیج ناوگان اتوبوسرانی شهرداری جهت اعزام کاروانها

پویش تشکیل زنجیره انسانی در سواحل مازندران

هوشمندسازی سواحل وارد فاز اجرایی شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha