بیش از ۳۰۰ هزار تن برنج تولیدات داخلی در انبارهای کشاورزان مانده است

بیش از ۳۰۰ هزار تن برنج تولیدات داخلی در انبارهای کشاورزان مانده است

نماینده مردم ساری در مجلس گفت: جناب آقای رئیس جمهور ما از شما خواهش می‌کنم به داد مازندران برسید، بیش از ۳۰۰ هزار تن برنج تولیدات داخلی در انبارهای کشاورزان دپو شده است.

به گزارش بازار، منصورعلی زارعی کیاپی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۵ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: لایحه دولت در خصوص کاهش مالیات بر ارزش افزوده محصولات وارداتی در بخش کشاورزی موجب نگرانی‌های تولیدکنندگان داخلی شده است.

نماینده مردم ساری و میان‌دورود در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت بدون حمایت از تولیدکنندگان داخلی با این کار ضربه سنگینی بر پیکر نیمه‌جان تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در کشور خواهد زد.

وی افزود: اینکه ضریب بهره‌وری ما پایین بوده و هزینه‌های ما بالا است، چگونه می‌تواند تولیدکننده داخلی با صادرکنندگان (واردکنندگان) محصولات کشاورزی به کشور رقابت کند. جناب آقای رئیس جمهور ما از شما خواهش می‌کنم به داد مازندران برسید، بیش از ۳۰۰ هزار تن برنج تولیدات داخلی در انبارهای کشاورزان دپو شده است، شما هیچ توجهی به این موضوع ندارید.

زارعی کیاپی تصریح کرد: امروز که این لایحه در مجلس بررسی شد میزان قیمت برنج تولید داخلی کاهش پیدا کرد، از شما تقاضا داریم برای حل این موضوع به صورت جدی وارد میدان شوید و حتماً سفری به استان‌های شمالی به ویژه استان مازندران که ۴۷ درصد محصول برنج کشور را تأمین می‌کند، داشته باشید.

اخبار مرتبط

بزرگترین طرح نوسازی شالیزارهای مازندران در آمل، نیمه خرداد تحویل می‌شود

خزانه‌گیری ۱۶۷ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شد

0 نظر

ارسال نظر

capcha