ختصاص ۸ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به بهبودیافتگان از اعتیاد در بهشهر

ختصاص ۸ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به بهبودیافتگان از اعتیاد در بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، مسعود فلاح در نشست معاون فرماندار بهشهر و دبیر ستاد موادمخدر و رئیس بهزیستی شهرستان با خبرنگاران به مناسبت هفته موادمخدر، با تاکید بر استفاده از ظرفیت رسانه اظهار کرد: به عنوان کمیته فرهنگی در راستای آگاهی‌رسانی و اطلاع‌رسانی در هفته موادمخدر وظیفه سنگینی برعهده داریم. وی افزود: شهرستان نیازمند همکازی افکار هنرمند و اصحاب‌ رسانه است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: باید با کمک هم با روش‌های مختلف برای پیشگیری و درمان وارد کار شده و تلاش کنیم.

فلاح یادآور شد: با تدبیر و تلاش همه‌جانبه، باید برای رفع معضلات گام برداریم تا ساماندهی انجام شود. ما نباید از محلات پرخطر غافل باشیم و باید مراقبت کنیم و آگاهی‌رسانی کنیم.

وی گفت: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه استفاده کرده و اجازه ندهیم سودجویان سواستفاده کنند. اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و تلاش برای نگهداشت بنیان خانواده مهمترین وظیفه است و همچنان که رسانه همواره کمک‌کار بوده، در ادامه راه هم باید کمک‌کار باشد.

* اعتیاد معضل بزرگی برای به دام انداختن جوانان است

حسین یخکشی معاون سیاسی‌امنیتی فرماندار بهشهر اظهار کرد: هفته موادمخدر را پیش رو داریم. نقش رسانه در آگاهی و اطلاع‌رسانی برکسی پوشیده نیست و به‌عنوان‌ پل ارتباطی همواره پای کار هستند و در این هفته هم می‌توانند نقش موثر داشته باشند.

وی افزود: اعتیاد معضل بزرگی برای به دام انداختن جوانان است که باید با برنامه‌ریزی اصولی در این بخش وارد شده تا با آگاهی‌رسانی، از شیوع و گسترش آن جلوگیری شود.البته این امر مهم نیازمند فعالیت فرهنگی و هنری است.

یخکشی با اعلام اینکه در شهرستان بهشهر ۳۶ برنامه در هفته موادمخدر پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: تجلیل از دستگاه‌های برتر در حوزه پیشگیری و درمان، مسابقات ورزشی، جُنگ شادی، کارگاه آموزشی و مهارت زندگی، تبلیغات محیطی و فضای مجازی، توزیع بسته‌های آموزشی، نشست با مسولان کمپ ترک اعتیاد، کارناوال خودرویی، تجلیل از بهبودیافتگان موفق و کارآفرینان برتر، بازدید از مراکز ترک اعتیاد و نمایشگاه و.. از جمله این برنامه‌هاست.

* اختصاص ۸ میلیارد تومان اعتبارات کم‌بهره به بهبودیافتگان بهشهری

محمد باباجانی رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهشهر هم در سخنانی گفت: رسانه‌ها همواره در کاهش معضلات اجتماعی پیش‌قراول هستند و در هفته موادمخدر نیز باید از ظرفیت رسانه در پیشگیری از اعتیاد استفاده کرد.

وی با اعلام اینکه اعتیاد اولویت‌دارترین آسیب جامعه است، تصریح کرد: در توانمندسازی افرادی که سوءمصرف موادمخدر دارند باید وارد عمل شد.

باباجانی یادآور شد: اعتیاد موضوعی چندلایه است و دشمن با همه توان برای ضربه زدن به جامعه و جوانان استفاده کرده و باید ما با قوت برای مقابله با اعتیاد وارد عمل شویم.

رئیس اداره بهزیستی بهشهر افزود: کمیته پیشگیری، با قوت در دستور کار است و برگزاری کارگاه آموزشی و مسلح شدن به آموزش، مساله مهمی است که با قوت پیگیری می‌شود.

باباجانی گفت: مراکز درمانی باید افزایش یابد و بافت فرهنگی ما شاید اجازه ورود شفاف ندهد اما باید از رسانه به عنوان یک ابزار استفاده شود.

وی با اعلام اینکه پیشگیری و صیانت از خانواده مهمترین اولویت ماست، بیان داشت: بهبودیافتگان ۸ میلیارد تومان اعتبارات کم‌بهره تبصره ۱۶ دریافت کردند.کمپ‌ها نیز بستر را فراهم کرده و آموزش‌هایی توسط فنی‌و‌حرفه‌ای انجام شده همچنین بیمه خویش‌فرمایی این افراد به مبلغ حدود ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شد که امسال هم برای توانمندسازی، از اعتبارات استفاده می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی بهشهر افزود: یک هزار و ۸۰۰ خانوارِ دارای زنان سرپرست خانوار و ۳ هزار و ۵۰۰ خانوار معلول، تحت پوشش بهزیستی بهشهر هستند و تلاش داریم تا در توانمندسازی این افراد پیشرفت کنیم.

وی گفت: به همت گروه‌های جهادی در بهزیستی، در مناطق دشتی و کوهستانی، برای خانوارهای در حال درمان شناسایی و مستمری ماهانه برقرار می‌شود که برای ۱۵۰ خانوار در دو سال گذشته مستمری برقرار شد.


باباجانی افزود: مهارت‌ورزی مهمترین اصل است که کاهلی می‌شود و با توجه به ورود خوب فنی‌وحرفه ای، باید به مهارت توجه بیشتری شود.

رییس اداره بهزیستی بهشهر خاطرنشان کرد: کاهش بیکاری از دغدغه‌های مهم ماست که با شعار والدِ آگاه و کودک ایمن وارد ایم مبحث شده و برای ارتقا دانش تلاش داریم.

وی با بیان اینکه بانک اطلاعاتی در حال تدوین است، اظهار کرد: باید اطلاع‌رسانی دائم داشته باشیم و با ارتباط موثر و مستمر برای افزایش اعتماد‌به‌نفس، پیشگیری و .. تلاش شود. ب

اباجانی گفت: اَنگ‌زُدایی و برگشت عزت‌نفس به بهبودیافتگان بسیار مهم است که در هفته موادمخدر با قوت مورد توجه است.

اخبار مرتبط

0 نظر

ارسال نظر

capcha