اسکله‌های گردشگری دریایی مازندران اجرایی نشده است

اسکله‌های گردشگری دریایی مازندران اجرایی نشده است

به گزارش خبرنگار مهر، صادق برزگر ظهر دوشنبه در نشست با مدیران اندیشکده حکمرانی و قانون گذاری در ذیل مرکز پژوهش‌های مجلس در مازندران ارتباط خود با مرکز پژوهش را از سال ۹۵ عنوان و اظهار کرد: با توجه به همکاری و داوری مجلات مجلس و راهبردی، مقالات فرا استانی بسیاری در حوزه دانشگاه و گردشگری برای انتشار ارائه می‌دادیم.

وی با بیان اینکه حوزه مطالعات پژوهشی و تفاهم‌نامه می‌تواند خیلی در استان اثر گذار باشد، تصریح کرد: با توجه به متفاوت بودن نظام مسائل استان‌ها، راه اندازی اندیشکده حکمرانی و قانون گذاری در ذیل مرکز پژوهش‌های مجلس در استان‌ها بهترین اقدام بود که محقق شد.

دکتر برزگر با تاکید بر اینکه ساختار گردشگری مازندران با استان سمنان و گلستان خیلی متفاوت است، گفت: با توجه به ۳ حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ظرفیت‌های فراوان آنها باید پژوهش‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با اعلام اینکه متأسفانه رویکرد کلاسیک و سنتی حاکم در استان است و باید بروزرسانی شود، گفت: می‌توان در قالب تفاهم‌نامه اشتراکات و مسائل اصلی استان را شناسایی و برنامه ریزی هایی انجام داد.

کمبود اعتبار پژوهشی

وی نقطه ضعف این اداره کل را نبود اعتبار برای پژوهش اعلام کرد و افزود: طرح جامع استان مازندران باید دهه‌های گذشته تدوین می‌شد متأسفانه هنوز این طرح به دلیل نبود اعتبار اجرایی نشد.

برزگر با اشاره به اینکه مجلس در حوزه پژوهش و اعتبار می‌تواند به راحتی ورود پیدا کند، خاطرنشان کرد: با توجه به گردشگری اولویت اصلی مازندران است باید زمینه حضور تیم علمی و اجرایی در کنار هم برای توسعه گردشگری و دیگر ظرفیت‌های استان تلاش و برنامه ریزی صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران تاکید کرد: باید زمینه‌های مشترک را مرکز پژوهش‌های مجلس و این اداره کل با هم پیدا کنند.

وی در خصوص حوزه صنایع دستی خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی تجاری سازی، بازاریابی، برند سازی و در حوزه میراث فرهنگی کاوش‌های باستان شناسی در قالب پژوهش‌های تحقیقاتی می‌توان اقدامات بسیاری انجام داد اما متأسفانه با مشکل اعتبار مواجه هستیم.

وی با اشاره به ۱۱ کارگروه مختلف در استان، گفت: یکی از این کارگروه‌ها گردشگری است که می‌توان از این فرصت برای توسعه و پژوهش با توجه به اینکه مازندران قطب گردشگری کشور است، استفاده کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران با توجه به ساختار استان در خصوص دریا و سواحل، گفت: یک بند به نام ماده ۲۳۳ به وزارت با انجام بحث آسیب شناسی و با توجه به ۷ استان ساحلی برنامه توسعه گردشگری دریایی و ساخت اسکله تاکنون اجرایی نشد.

وی ادامه داد: برگزاری گردشگری تندرستی به عنوان تأسیسات گردشگری و رویدادها از برنامه‌های اولویت دار این اداره کل می‌باشد.

برزگر به ۹۷۰ آب بندان و ۱۴۰ رودخانه در استان که قابلیت گردشگری دارند، اشاره کرد و گفت: اینها هم مشکلات مشابه با دریا را دارند که باید برای رفع آن برنامه ریزی کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران به صدور ۴ مجوز ساخت اسکله گردشگری در استان اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها هنوز اجرایی نشده است.

راه اندازی اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری در استان مازندران

مجید قربانی، عضو شورای مرکزپژوهش های مجلس در مازندران با اشاره به دو بازوی مجلس که یکی دیوان محاسبات و دیگری مرکز پژوهش، اظهارداشت: این دو بازو که یکی نقش نظارتی و دیگری به انجام تحقیقات، امور پژوهشی برای غنای مصوبات مجلس در کمیسیون‌ها، مشورت با نمایندگان و دیگر برنامه‌ها می‌پردازد.

وی با اشاره به ساختار مرکز پژوهش‌های مجلس که در ذیل آن، اندیشکده حکمرانی و قانونگذاری مصوب شده است، افزود: مرکز پژوهش در سال‌های اخیر به طور متمرکز در تهران فعالیت‌های خود را انجام می‌داد اما در حال حاضر مجموعه فعالیت‌های خود را در تمام استان‌ها توسعه داده است.

رضا یوسفی، مدیر اندیشکده حکمرانی و قانون گذاری در ذیل مرکز پژوهش مجلس در مازندران با اشاره به اینکه مسائل و ظرفیت‌هایی که در سطح استان وجود دارد یک سازمان خاص نمی‌تواند ادعا کند همه مسائل را می‌تواند مرتفع کند، گفت: در استان ظرفیت‌های مختلفی همچون زیست محیطی، بهداشتی، کشاورزی، منابع طبیعی وجود دارد که باید از آن بهره گرفت.

اخبار مرتبط

ارائه ۲۵ فرصت سرمایه‌گذاری در زمینه گردشگری مازندران

نشست فرماندار قائم شهر با اعضای هیئت مدیره تعاونی دهیاران بخش مرکزی شهرستان

فارس، مازندران و گیلان میزبان بیشترین گردشگر در تعطیلات عید سعید فطر/ اجرای آزمایشی طرح آتش سرد

0 نظر

ارسال نظر

capcha